شناسهٔ خبر: 67195733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی:

زائران اربعین دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در روزهای نزدیک به اربعین حسینی آمار متقاضیان اخذ و تمدید گذرنامه به شدت افزایش می‌یابد، زائرین قبل از موعد برای این کار اقدام و دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست ستاد اربعین خراسان جنوبی افزود: برای اربعین سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای صدور گذرنامه زیارتی بدون معطلی زائران در دست اقدام است.

وی بیان کرد: بنا بر اعلام اداره مهاجرت و گذرنامه خراسان جنوبی سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۱۹ جلد صدور گذرنامه زیارتی، ۱۲ هزار و ۶۹۸ گذرنامه عادی و بیش از چهار هزار گذرنامه تمدید شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون دو روزه گذرنامه صادر و تحویل پست استان می‌شود لذا زائران نباید صدور گذرنامه خود را به روزهای آخر موکول کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور، خراسان جنوبی از هزار امتیاز برگزاری جلسات ستاد اربعین امتیاز ۸۶۵.۵ را کسب کرد که سطح خوبی به استان اختصاص یافته است.

طالبی با اشاره به پیگیری مصوبات جلسه قبل ستاد اربعین استان بیان کرد: کمیته‌های ذیل ستاد اربعین تا زمان برگزاری مراسم اربعین حداقل هر دو ماه یک جلسه و تیر و مرداد هر هفته یک جلسه باید برگزار و به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ کمیته ذیل ستاد اربعین در استان ادامه داد: این کمیته‌ها باید به طور تخصصی موارد مربوط به خود را در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) انجام دهند.

زائران اربعین دریافت گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مقرر شده بود شرکت آب و فاضلاب پیگیری‌های لازم را برای احداث ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در کاظمین انجام دهد که در این خصوص از ظرفیت معین سایر استان‌ها از جمله کرمان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب استان مقرر شده وزارت نیرو برای احداث حمام سیار در کاظمین و مرز توسط استان خراسان جنوبی، تهران و ایلام ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص دهد که هنوز ابلاغ نشده است.

طالبی با اشاره به مصوبه تامین اتوبوس برای حمل و نقل زائران گفت: رایزنی‌ها برای تعیین قیمت اتوبوس حداقل به میزان سال قبل در حال انجام است اما تا زمانی‌که در مرکز کف قیمت داده نشود نمی‌توان در استان نرخ را معین کرد.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تامین سوخت، لاستیک و بسته‌های تشویقی کامیون دارانی که به صورت رایگان با ستاد اربعین همکاری و مشارکت می‌کنند باید اقدام و پیگیری‌های لازم را از مرکز انجام دهد چون سال گذشته به دلیل ثبت نشدن پیمایش مسافت سهمیه سوخت کامیون داران حذف می‌شد و گلایه‌هایی را در پی داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با همکاری صدا و سیمای استان امسال نیز مشابه سال گذشته قرارگاه رسانه‌ای اربعین در کاظمین فعال خواهد بود.

وی گفت: برای تامین کالاهای مورد نیاز اربعین از جمله آرد، برنج، گوشت قرمز و سفید و شکر ادارات جهاد کشاورزی، غله و سازمان صنعت، معدن و تجارت تمهیدات لازم را فراهم و نسبت به تامین اقلام در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

طالبی عنوان کرد: بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون ۴۰ تن گوشت مرغ و ۲۰ تن برنج هندی تامین شده و برای تامین گوشت قرمز رایزنی‌ها در حال انجام است.

نظر شما