شناسهٔ خبر: 67195375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان: ۴۶ درصد جنگل‌های لرستان دچار خشکیدگی یا زوال بلوط هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از مجموع جنگل‌های زاگرس در لرستان، ۵۶۳ هزار و ۷۹۸ هکتار یعنی ۴۶ درصد دچار خشکیدگی یا زوال شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین میرزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، در گفت‌وگویی اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۷  هزار و ۳۱۴ هکتار جنگل در لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه «در مورد بیماری زوال در جنگل‌های لرستان اقداماتی به صورت متمرکز انجام داده‌ایم»، اضافه کرد: آفات و بیماری‌ها، پدیده ریزگرد و اقلیم جزو دلایل ثانویه برای ایجاد زوال بلوط هستند اما یکی از دلایل اصلی این بیماری خشکسالی اعلام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه «زوال بلوط در مناطق جنوبی استان و شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر و معمولان وجود دارد که این مناطق بلوط‌خیز هستند»، اضافه کرد: برای جلوگیری از پیشرفت آفت تمرکزمان روی احداث چاله‌های فنسی بوده تا بتوانیم کنترل آفات و بیماری‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه «بر اساس نقشه پهنه‌بندی مناطق جنگلی لرستان بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد این مناطق یعنی ۲۲ هزار و ۳۴۵ هکتار دچار خشکیدگی خیلی شدید هستند»، گفت: بین ۵۰ تا ۷۵ درصد جنگل‌های استان یعنی  ۲۸ هزار و ۸۵۴ هکتار دچار خشکیدگی شدید، ۱۹۵ هزار و ۸۵۹ هکتار  معادل  ۲۵تا ۵۰ درصدمتوسط و ۳۱۵ هزار و ۶۶۴ هکتار بین ۱ تا ۲۵ درصد دچار خشکیدگی شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآورشد: ۶۵۴ هزار و ۵۹۱ هکتار از اراضی جنگلی زاگرس در لرستان سالم هستند.

منبع: ایسنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما