شناسهٔ خبر: 67195324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات اوکراین؛ هشدار روسیه به گروه ۷ درباره مسدود کردن دارایی‌ها

همزمان با نشست گروه ۷، روسیه هشدار داده که هرگونه اقدام برای استفاده از دارایی‌های این کشور ممکن است با مقابله‌ به‌مثل روسیه مواجه شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، گفت که اوکراین تلاش‌های صلح انجام شده از سوی سایر کشور‌ها برای حل مناقشه را رد می‌کند.

نبنزیا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ایده‌هایی که می‌توانست آغازی برای روند مذاکرات باشد، در آن زمان از سوی کشور‌های آفریقایی، اتحادیه کشور‌های عربی و برزیل مطرح شد؛ چین همیشه درک عمیقی درباره علل اصلی بحران از خود نشان می‌دهد.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: متاسفانه کی‌یف و تامین‌کنندگان مالی آن همه این تلاش‌ها برای صلح را نادیده می‌گیرند و قاطعانه از بحث در مورد آن‌ها خودداری می‌کنند و امیدوارند از فرصت تاریخی برای پیروزی بر روسیه استفاده کنند.

نبود توافق در اروپا درباره تحریم روسیه

کشور‌های اتحادیه اروپا به دلیل موافقت نکردن آلمان با بند مسئولیت شعب تابعه شرکت‌های اروپایی به دلیل نقض رژیم تحریم‌ها، در مورد چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه به توافق نرسیدند.

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که آلمان درباره اینکه چگونه بند ویژه مربوط به مسئولیت شعب شرکت‌های اروپایی و شرکا در کشور‌های ثالث بر صنعت آن تأثیر می‌گذارد، تردید دارد.

نمایندگان دائمی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار بود در این باره تصمیم‎گیری کنند، اما موضوع تحریم‌ها در آخرین لحظات از بحث خارج شد و جلسه بعدی قرار است روز چهارشنبه آینده برگزار شود.

هشدار روسیه به گروه ۷ درباره مسدود شدن دارایی‌ها

گلب بویکو، وکیل روسیه‌ای، گفت که اگر کشور‌های گروه ۷ دارایی‌های روسیه را مصادره کنند، مسکو ممکن است با توقیف دارایی‌های آمریکا با فرمان رئیس‌جمهور مقابله به‌مثل کند.

این هشدار پس از آن صادر می‌شود که در بیانیه‌ای پس از اجلاس سران در ایتالیا، کشور‌های گروه ۷ رسما قصد خود را برای اعطای وام به ارزش حدود ۵۰ میلیارد دلار تا پایان سال به اوکراین تأیید کردند که از محل درآمد‌های دارایی‌های مسدود شده روسیه بازپرداخت می‌شود.

آلمان خواستار حضور روسیه در نشست‌های مربوط به اوکراین شد

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، گفت که روسیه باید در کنفرانس‌ها و رویداد‌های آینده درباره اوکراین حضور داشته باشد.

صدراعظم آلمان این موضوع را در حاشیه اجلاس گروه ۷ در ایتالیا بیان کرد.

شولتز گفت: و البته، امکان برگزاری کنفرانس و مذاکرات صلح وجود خواهد داشت که برای اوکراین مفید است و سپس مشارکت روسیه در آن مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما