شناسهٔ خبر: 67194634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

آموزش نحوه استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

صاحب‌خبر -

یادگیری نحوه سرمایه‌گذاری و معامله در فارکس اهمیت بیشتری نسبت به توانایی خواندن تقویم اقتصادی دارد. بدون آموختن اصول اولیه معاملات فارکس، نمی‌توان از اطلاعات و رویدادهای اقتصادی به خوبی استفاده کرد. اگر ساکن اصفهان هستید و از بازار فارکس هیچ اطلاعاتی ندارید می‌توانید با شرکت در دوره آموزش فارکس در اصفهان از صفر تا صد این بازار بزرگ معاملاتی را بخوبی یاد بگیرید.

 

بازار فارکس ابزارهای زیادی برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به معاملات ارز فراهم می‌کند. یکی از این ابزارهای مفید، تقویم اقتصادی فارکس است که برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید از آن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی این ابزار و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. همراه ما باشید.

در بازار فارکس چه خبر است؟

بازار فارکس یا بازار ارز خارجی (Foreign Exchange) بزرگترین و پویاترین بازار مالی جهان است که در آن ارزهای مختلف معامله می‌شوند. این بازار به صورت الکترونیکی بین بانک‌ها و توسط معامله‌گران حرفه‌ای، شرکت‌های مالی و سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کند.

 

این بازار زمانی شکل گرفت که نرخ ارزها توسط دولت‌ها به صورت ثابت تعیین می‌شد و مردم و سرمایه‌گذاران نقشی در آن نداشتند. این موضوع بین بانک‌ها مدیریت می‌شد. با گذشت زمان، مردم و سرمایه‌گذاران به این بازار وارد شدند و در نهایت در سال 1971، بازار ارز خارجی مدرن ایجاد شد و بازار فارکس شکل گرفت.

اصلی‌ترین ویژگی‌ بازار فارکس چیست؟

مهم‌ترین ویژگی بازار فارکس، فعالیت 24 ساعته آن است. برخلاف بورس‌های دیگر که تنها در ساعات مشخصی باز هستند، بازار فارکس همیشه فعال است. به همین دلیل، معامله‌گران می‌توانند در هر زمانی از شبانه‌روز معامله کنند.

خرید و فروش در بازار فارکس از طریق «بروکرها» انجام می‌شود. بروکرها یا کارگزاری‌ها واسطه‌ای بین شما و بازار فارکس هستند و با دریافت کارمزد، امکان معامله ارزهای مختلف، سهام شرکت‌های بزرگ و حتی برخی ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند.

برای پیدا کردن بهترین بروکر برای ایرانیان، زمانی را صرف جستجو در شبکه‌های اجتماعی کنید، نظرات کاربران را بخوانید، قوانین هر بروکر را بررسی کنید، سوابق و میزان کارمزد آن‌ها را با دیگر بروکرها مقایسه کنید و امکانات ارائه‌شده را در نظر بگیرید تا بهترین بروکر را انتخاب کنید.

 

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

یکی از ابزارهای اساسی برای تریدرها و سرمایه‌گذاران فارکس، "تقویم اقتصادی فارکس" است. این تقویم معمولاً در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی مانند ForexFactory قابل دسترسی است. در این تقویم، رویدادهای مهم اقتصادی، سیاسی و مناسبتی جهانی مشخص شده‌اند که ممکن است بر بازار فارکس و به تبع آن، بر معاملات شما تأثیر بگذارند.

داده ها و رویدادهای مهمی که در تقویم وجود دارد - استاد ترید

استراتژی های معاملاتی با استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

  • اجتناب از معامله در مواقع رویدادها

در این روش، معامله‌گران وقتی که رویداد مهمی در تقویم اعلام می‌شود، از معامله خودداری می‌کنند. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که معامله کردن همزمان با رویدادهای مهم به تسلط سرمایه‌گذار در تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال بستگی دارد. بسیاری از معامله‌گران که این تسلط را در خود نمی‌بینند، تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد، انجام معامله را به تعویق می‌اندازند.

 

  • معامله در زمان قبل و بعد رویدادهای مهم

این گروه از معامله‌گران تصمیم می‌گیرند از تأثیر این رویدادها بر بازار فارکس بهره ببرند و سود کسب کنند. این نوع معاملات به تجربه و تسلط معامله‌گر در تحلیل‌های مختلف بنیادی و تکنیکال وابسته است، اما اگر معامله‌گری بتواند این کار را انجام دهد، می‌تواند به سود قابل توجهی برسد.

 

  • معامله فقط با تحلیل بنیادی

گروه سوم از معامله‌گران وقتی که خبرها اعلام می‌شوند، و فقط با استفاده از تحلیل بنیادی، معامله می‌کنند. کارشناسان این روش را بسیار پرریسک می‌دانند، زیرا معامله‌گر از اطلاعات مهمی که تحلیل تکنیکال درباره قیمت ارائه می‌دهد، صرف‌نظر می‌کند.

 

  • نحوه خواندن تقویم اقتصادی

مراجعه به تقویم اقتصادی فارکس کار سختی نیست. مانند تقویم‌های معمولی، رویدادها بر اساس روزهای مشخص شده قرار دارند؛ اما این تقویم یک تقویم جهانی است، بنابراین کشورها نیز در آن لحاظ شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود در این تقویم، رویدادهای مورد نظر خود را درباره یک کشور خاص مشاهده کنید.

به نقل از خانه سرمایه؛ معمولاً بازار مالی فارکس در برابر اخبار اقتصادی، رویدادهای ژئوپلیتیک و گزارش های کلان حساس است. در چنین وضعیتی به عنوان یک معامله گر فارکس موفقیت و کسب سود بلندمدت شما در تصمیم گیری های معاملاتی، از ترکیب تحلیل های فنی و بنیادی حاصل می شود.

آموزش قبل از شروع کار

آموزش روش‌های سرمایه‌گذاری و معامله در بازار فارکس، به شدت اهمیت دارد و اهمیت آن بیشتر از توانایی خواندن تقویم اقتصادی است. بدون آشنایی با اصول و مبانی معاملات در فارکس، نمی‌توانید به درستی از اطلاعات و رویدادهای اقتصادی استفاده کنید.

بنابراین، اولین قدم شما باید به سوی یادگیری فارکس باشد. خوشبختانه، بازار فارکس تاریخچه‌ای طولانی دارد و با جستجو در اینترنت، می‌توانید منابع آموزشی بسیار خوبی را پیدا کنید. همچنین اگر مایل به شرکت در دوره های حضوری هستید و به دنبال یک موسسه باتجربه و معتبر می‌گردید می‌توانید به سایت استاد ترید مراجعه کنید. 

 

 

نظر شما