شناسهٔ خبر: 67250376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتظار اهالی کتاب از دولت آینده

انتظار‌های اصحاب نشر از دولت آینده زیاد است

نویسنده طنز (مهدی فرج اللهی) گفت: انتظار اصحاب نشر و اهالی فرهنگ از دولت آینده زیاد و مهم‌ترین آنها حمایت از هنرمندان است.

صاحب‌خبر -

انتظارات اصحاب نشر  از دولت آینده زیاد است
این نویسنده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: دولت شهید رئیسی تا حد امکان زیرساخت‌های مناسبی برای حمایت از نویسندگان و فعالان حوزه چاپ و نشر فراهم کرد و از دولت بعدی انتظار می‌رود تا این مسیر را ادامه دهند و حتی بیشتر به این حوزه توجه کنند.

وی در خصوص جایگاه ویژه فرهنگ و هنر در کشور گفت: با توجه به اهمیت فراوان فرهنگ کشور، امید است نامزد‌ها برنامه‌های خود را در مناظرات پیش رو تشریح و به طور مشخص بیان کنند اقداماتی برای فرهنگ و هنر کشور انجام می‌دهند. فرج اللهی افزود: نامزد‌های انتخاباتی باید طرح‌های خود را برای مسائلی مانند رفاه، آسایش و حمایت از جامعه هنری به صورت شفاف مطرح کنند و ما بدانیم نظر کدامشان به نظر و سلیقه اهالی فرهنگ نزدیک‌تر است و اگر در مناظرات وعده‌ای دادند، موظف به اجرای آن هستند.
این طنزنویس در ادامه گفت: یکی دیگر از خواسته‌های نویسندگان و اهل کتاب در جامعه، افزایش سرانه مطالعه کتاب است و رئیس جمهور آینده باید برنامه‌هایی راهبردی در خصوص این مسئله داشته باشد و سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا کند. همچنین نگاه ویژه تری به کتابخانه‌ها در تمام نقاط کشور صورت بگیرد.
کتاب "نانوا هم جوش شیرین میزند بیچاره فرهاد" با موضوع کاریکلماتور منتشر شده در ده سال قبل و کتاب "الفبای اقتصاد مقاومتی" با موضوع ادبی نقدشعر چاپ شده در هشت سال گذشته از آثار منتشر شده مهدی فرج الهی است.

نظر شما