شناسهٔ خبر: 67193423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان:

دغدغه اصلی در شهرک‌های اقماری زنجان کمبود آموزشگاه است

فاطمه آزادی

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان گفت: آموزش و پرورش و مدارس دروازه توسعه هر کشوری هستند.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر فاضلی امروز (۲۶ خرداد ماه) در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان، با اشاره به اینکه محوریت اصلی این جشنواره مرتبط با عدالت، آموزش برابر و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: توسعه انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی و نوسازی و تجهیز مدارس در کشور، گفت: با وجود آنکه سرانه فضای دانش‌آموزی استان از میانگین کشوری بیشتر است، ولی مرکز استان کمترین سرانه فضا را دارد و یکی از دغدغه‌های ما در مرکز استان، کمبود شدید آموزشگاه در شهرک‌های اقماری و خود شهر زنجان است.

فاضلی با بیان اینکه خیرین فرهنگ‌دوست از بدو تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تا کنون ۴۰۶ آموزشگاه، نمازخانه و سالن ورزشی با بیش از ۲۳۴۷ کلاس درس در نقاط مختلف استان زنجان ساخته‌اند، بیان کرد: هدف اصلی مجمع خیرین مدرسه‌ساز، جذب مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای ساخت، تکمیل، مقاوم‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی استان زنجان است.

وی اضافه کرد: ۴۱ پروژه با ۱۶۵ کلاس با مشارکت خیرین سال گذشته کلنگ‌زنی شد و جزو پروژه‌های نیمه‌تمام است. تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام خیری - مشارکتی یا در دست احداث ۷۱ مورد با حدود ۳۴۸ کلاس به ارزش بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

نظر شما