شناسهٔ خبر: 67193349 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| پرافتخارترین میزبان؛

تیمی که در خانه باج نمی‌دهد

تیم ملی آلمان تا کنون در تمام تورنمنت‌های مهمی که میزبان بوده توانسته است به قهرمانی برسد یا تیمی که آن ها را شکست داده به این مهم دست پیدا کرده است، این تیم ملی پرافتخارترین تیم ملی اروپا به‌شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ژرمن‌ها بیش از ۲۸ سال است که به قهرمانی در یورو نرسیده‌اند، این در حالی است که بعد از برزیل پرافتخارترین تیم جام جهانی با چهار قهرمانی هستند. آلمان تنها کشوری است که هم در رده زنان و هم در رده مردان توانسته است در جام جهانی فوتبال به قهرمانی برسد.

مانشافت در تمام دوره‌هایی که میزبان یک تورنمنت مهم بوده توانسته است به قهرمانی برسد یا تیمی که آن‌ها را حذف کرده، به این مهم دست یافته است.

در تیم ملی فوتبال آلمان بازیکنانی حضور دارند که شاید آخرین تورنمنت خود را با این تیم تجربه کنند از جمله این بازیکنان تونی کروس ۳۳ ساله است که اعلام کرد پس از یورو از تیم ملی جدا می‌شود از دیگر بازیکنان پا به سن گذاشته این تیم نویر ۳۸ ساله، توماس مولر ۳۴ ساله و ایلکای گوندغان ۳۳ ساله هستند.

تیم ملی فوتبال آلمان از نظر قدمت یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است. وقتی صحبت از یک تیم فوتبال تمام‌عیار می‌شود که در همه رقابت‌ها نتایج خوبی را کسب کرده، بی‌شک آلمان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هاست. این تیم یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان است و تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرده است.

از سال ۱۹۴۹ تا سال ۱۹۹۰ تیم‌های ملی فوتبال آلمان شامل دو تیم آلمان شرقی و آلمان غربی بوده‌اند که هر دو از سوی فیفا به رسمیت شناخته شده‌اند. پس از سال ۱۹۹۰ و اتحاد این دو تیم تمام افتخارات و رکوردهای این دو تیم تجمیع شد. جالب است بدانید که نه‌تنها تیم ملی فوتبال مردان، بلکه تیم فوتبال زنان آلمان هم یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال زنان جهان است و تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ به مقاوم قهرمانی جام جهانی دست پیدا کرده است.

نظر شما