شناسهٔ خبر: 67193229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکاوی خسارت سیل کندوان روی میز فرماندار چالوس

ساری- ایرنا- فرماندار چالوس گفت: به دستور استاندار مازندران کمیته‌ای جهت مشخص شدن علت خسارتی بودن سیل اخیر جاده کندوان تشکیل و بعد از بررسی با متخلفان برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

محمد شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به حجم مصالح موجود در سیل سال ۱۳۹۸ واسپول چالوس اشاره کرد و افزود: اگرچه سیل اخیر به این موضوع مرتبط نیست اما با برداشت مصالح مسیر رودخانه آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌ی بازگشت سیل‌ها را در تیر و مرداد داریم افزود: در زمان حاضر بدون بررسی نمی‌توانیم علت وقوع سیل اخیر را اعلام کنیم.

شریفی به دستور معاون استاندار مبنی بر تشکیل کمیته برای بررسی ترک فعل‌های، کم‌کاری‌های ادارات مربوطه و همچنین مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: بعد از وقوع حادثه نباید به فکر تصمیم‌گیری برای شناسایی مقصر باشیم بلکه گره گشایی از مصیبت دیدگان در اولویت است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه حفظ جان آدم‌ها در اولویت کار مسؤولان است، اظهار کرد: طبق نظریه کارشناسان و مشاهدات میدانی بازگشت دوره سیل‌های بعضا بیش از صد سال در حال وقوع است.

شریفی در ادامه گفت: سیل بعد از مدت نیم ساعته بارش در ارتفاعات به وقوع پیوست و امکان سیل مجدد در مکان‌های دیگر وجود دارد.

واکاوی خسارت سیل کندوان روی میز فرماندار چالوس

فرماندار چالوس با بیان اینکه قیمت اعلام شده امور آب جهت جمع‌آوری مصالح سیل واسپول برای پیمانکاران به صرفه نیست، گفت: پیشنهاد می‌شود پیمانکاری انتخاب کنند و در ازای دریافت پول بعد از جمع‌آوری مصالح، درخواست لایروبی و احداث دیوار داشته باشند.

وی افزود: در این مورد می‌توانند از پیمانکاران طرح تعریض جاده مرزن‌آباد-دزدبن یا پیمانکار زیرگذر نواب جهت تامین مصالح مورد نیاز نیز استفاده کنند.

فرماندار چالوس گفت: به دستور استاندار مازندران کمیته‌ای جهت مشخص شدن مسببین سیل اخیر جاده کندوان تشکیل و بعد از بررسی با متخلفان برخورد خواهد شد.

سیلاب پنج شنبه شب (هفته گذشته) در مازندران بیشترین خسارت را به زیرساخت ها از جمله راه مناطق غرب استان در کندوان وارد کرد و بنا به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران براساس گفته ها و شنیده ها سه نفر نیز در جاده چالوس مفقود شدند که تلاش برای یافتن این افراد ادامه دارد.

واکاوی خسارت سیل کندوان روی میز فرماندار چالوس

به گزارش ایرنا، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت.

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده پس از این سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند چندین خودرو گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌کم ۹ خودرو را طعمه خود کرد.

در این سیل علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده، ۱۶ نفر مصدوم و سه نفر مفقود شدند. همزمان با تلاش تیم‌های امدادی برای پاکسازی جاده و بازگشایی مسیر رودخانه، جست‌وجو برای مفقودان حادثه نیز توسط نیروهای امدادی در حال انجام است.

نظر شما