شناسهٔ خبر: 67193174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای کره‌جنوبی: کره‌شمالی در منطقه حائل مرزی ساخت‌وساز نظامی می‌کند

تهران- ایرنا- کره‌جنوبی در بحبوحه تنش‌ها با همسایه شمالی خود، مدعی شد که کره‌شمالی در منطقه حائل مرزی دو کشور ساخت‌وساز نظامی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری یونهاپ، یک منبع آگاه نظامی در کره جنوبی، روز شنبه مدعی شد که به تازگی ارتش کره شمالی در برخی از مناطق مرزی حائل غیرنظامی بین دو کره، مبادرت به ساخت دیوار، حفر زمین و ساختن جاده کرده است.

این منبع آگاه نظامی افزود: هنوز مشخص نیست این فعالیت ها با چه هدفی صورت گرفته است و آیا طرف کره شمالی قصد ساخت یک دیوار طولانی در منطقه حد مرزی شمالی و یا ایجاد سازه های دفاعی در برخی نقاط مشخص مرزی دارد؟

این گزارش می افزاید: طی چند روز گذشته حدود ۲۰ سرباز کره شمالی به مدت کوتاهی از مرز حائل بین دو کره گذشتند که با شلیک اخطار طرف کره جنوبی به مرز خود بازگشتند. اکنون ناظران نظامی نسبت به این اقدام کره شمالی که می تواند مرتبط به این ساخت و سازها باشد، ظنین شده اند.

به گزارش ایرنا، درحالی یونهاپ از فعالیت ساخت ساز طرف کره شمالی در منطقه حد مرزی شمالی بین دو کره خبر می دهد که کنگره ایالات متحده روز گذشته (جمعه) با تصویب لایحه دفاع ملی به ارزش بیش از ۸۹۵ میلیارد دلار، بر ادامه حضور بیش از ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی تاکید ورزید. حضور نظامی آمریکا از سال ۱۹۵۷ در خاک کره جنوبی آغاز شده است.

کره‌شمالی و کره‌جنوبی از هنگام جنگ میان دو کره در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ درحالت جنگی به سر می‌برند و قرارداد صلحی میان این دو به امضا نرسیده است؛ از آن زمان تاکنون یک منطقه حائل غیرنظامی به عرض چهار و طول ۲۵۰ کیلومتر در مرز دو کشور ایجاد شده است.

در این منطقه تردد خودروهای نظامی مجاز است اما هیچ‌کدام حق ندارند از مرز تعیین شده عبور کنند، این منطقه به‌شدت تحت محافظت ارتش دو کشور قرار دارد.

نظر شما