شناسهٔ خبر: 67192828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت آذربایجان شرقی مطرح کرد

تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در استان بیش از طلاق‌هاست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در استان بیش از طلاق‌هاست، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ هزار و ۳۳۶ ازدواج و ۱۱ هزار و ۲۳۹ طلاق در استان ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

حیدر فتح‌زاده صبح امروز۲۶ خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تبیین تغییرات وقایع جمعیتی در استان نیازمند تحلیل آن بر مبنای تئوری انتقال جمعیتی است.این تئوری شامل سه مرحله گذار جمعیتی است که در مرحله اول تولد و مرگ و میر بالا، در مرحله دوم تولد بالا و مرگ و میر پایین و در مرحله سوم تولد و مرگ و میر پایین است.

وی افزود: طی پنج سال گذشته شاهد کاهش شدید تولد در استان بودیم؛ به طوری که تعداد تولد از ۶۹ هزار و ۷۳۱ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۴۴ هزار و ۴۶۶ نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد مرگ و میر از ۲۱ هزار و ۹۰۳ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۲۴ هزار و ۶۶۰ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته، افزود: برای اولین بار مرگ و میر روند افزایشی داشته و دلیل آن افزایش سهم جمعیتی گروه سنی ۶۵ ساله و بیشتر از کل جمعیت استان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فتح‌زاده گفت: در بین شهرستان های استان، تبریز با ثبت ۱۱ هزار ازدواج و ۵ هزار و ۷۵۰ طلاق بیشترین تعداد ازدواج و طلاق را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام 

نظر شما