شناسهٔ خبر: 67192619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فنی و حرفه ای سقز، پروژه ای که بعد از ۸ سال دولت سیزدهم آن را احیا کرد

سنندج- ایرنا- مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز از جمله پروژه های نیمه تمامی است که بعد از هشت سال تعطیلی، عملیات اجرایی آن بار دیگر از سال ۱۴۰۱ و با تصویب اعتبار از محل سفر رئیس جمهور شهید به استان کردستان از سرگرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کلنگ پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز اواخر سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد و عملیات اجرا و ساخت ساختمان این مرکز سال ۱۳۸۷ آغاز شد. اجرای این پروژه در راستای نیاز این شهرستان به وجود مرکزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی تعریف شده بود ولی به دلیل تزریق اندک اعتبارات، سال ۱۳۹۳ و زمانی که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خاتمه پیمان داده شد و از آن زمان تا روی کار آمدن دولت سیزدهم، این پروژه تعطیل بود.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم، اجرای پروژه‌های نیمه تمام و تاثیرگذار در هر شهرستان در اولویت مسئولان قرار گرفت و در سفرهای استانی رئیس جمهور شهید اعتباراتی برای تکمیل چنین طرح هایی مصوب شد.

از محل سفر شهید آیت الله رئیسی به کردستان، ۶۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مصوب شد.

احیای پروژه آموزشی دهه ۸۰ سقز در دولت سیزدهم

۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه فنی و حرفه‌ای سقز نیاز است

اداره کل راه و شهرسازی کردستان مجری این پروژه عمرانی در سقز است؛ رییس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساختمان این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۵۰ مترمربع و در ۲ طبقه ساخته شده است.

زاهد حسینی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اضافه کرد: در هفت سال میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود ۵۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ و با تصویب اعتبار درنظرگرفته شده از محل سفر رئیس جمهور شهید به کردستان و بعد از گذشت هشت سال مجددا عملیات تکمیل این پروژه آغاز شد.

رییس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی، ۵۰ میلیارد ریال از محل اوراق و ۵۰ میلیارد ریال هم از محل نفت و گاز برای این پروژه مصوب شد که از مجموع این ۱۲۰ میلیارد ریال تاکنون ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن اختصاص یافته است.

حسینی میزان پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل محوطه و دیوارکشی لازم برای این پروژه به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا دهه مبارک فجر امسال آماده افتتاح خواهد شد.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور شهید

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در ارتباط با این پروژه اظهار کرد: در آخرین سفر شهید آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان کردستان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح اعتبار در نظرگرفته شد.

جعفر توان با بیان اینکه در مجموع در۲ سال گذشته ۱۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است، اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه قبلی قرار است که اعتبار لازم برای تکمیل این طرح از محل برنامه و بودجه، بانک رفاه و وزارت نفت تامین شود.

احیای پروژه آموزشی دهه ۸۰ سقز در دولت سیزدهم

تکمیل پروژه، نیاز و مطالبه مردم سقز

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سقز هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای دستگاه بهره بردار این پروژه است، اظهار کرد: تامین تجهیزات مورد نیاز پروژه مرکز فنی و حرفه‌ای سقز برعهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

کاوه احمدزاده یکی از نیازها ومطالبات مردم این شهرستان را تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواند و بیان کرد: امید می رود با تخصیص اعتبارات بیشتر از سوی دستگاه مجری شاهد به بهره‌برداری رسیدن آن باشیم.

وی با اشاره به وجود ۲ مرکز فنی و حرفه ای دولتی و یکصد آموزشگاه آزاد در این شهرستان، یادآور شد: در این آموزشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف و براساس نیاز جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان کلاس‌های آموزشی و مهارتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سقز با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت زیادی در زمینه نیروی انسانی متخصص و کارآمد است، بیان کرد: جوانان سقزی تاکنون در عرصه های مختلف به ویژه در مسابقات مهارتی به خوبی توانستند استعداد و توانمندی خود را نشان دهند.

ساختمان نیمه تمام شماره ۲ مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز در مساحت ۶ هزار متر مربع ساخته شده که مساحت زیربنای طبقاتی آن چهار هزار و ۴۵۰ مترمربع است.

نظر شما