شناسهٔ خبر: 67192609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید نگرانی واشنگتن از گسترش تنش‌های منطقه/ سفر نماینده بایدن به سرزمین‌های اشغالی

تهران – ایرنا - دو مقام رژیم صهیونیستی به تارنمای خبری آکسیوس گفتند که پیش بینی می شود رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از تبدیل تنش اخیر بین تل آویو و حزب‌ الله لبنان به یک جنگ تمام عیار، دوشنبه (۲۸ خرداد) فرستاده ای را به سرزمین های اشغالی اعزام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آکسیوس نوشت که در گرماگرم تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه، جنگ احتمالی بین اسرائیل و گروه حزب الله لبنان به نحو چشمگیری بحران منطقه ای را تشدید کرده و آمریکا را بیش از پیش درگیر این مناقشه می کند.

طی چند روز گذشته، جلوگیری از تبدیل درگیری در مرز اسرائیل و لبنان به یک جنگ، به یکی از اولویت های فوری کاخ سفید تبدیل شده است.

به گفته یک مقام اسرائیلی و یک منبع آگاه، انتظار می‌رود آموس هوخشتاین با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کند تا در مورد تنش‌زدایی بین اسرائیل و حزب ‌الله گفت‌ و گو کرده و آنها را از "تهاجم زمینی محدود" به لبنان منصرف سازد.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت که ممکن است هوخشتاین برای گفتگو با مقام های لبنانی به بیروت نیز سفر کند.

مقام های اسرائیلی نیز اعلام کردند که پنجشنبه آینده (۳۱ خرداد)، یک هیات بلندپایه این رژیم به ریاست ران دِرِمِر، وزیر امور راهبردی و زاکی هانگبی مشاور امنیت ملی برای گفتگو در مورد لبنان، غزه و برنامه هسته ای ایران به کاخ سفید می روند.

آکسیوس ۲۴ خرداد نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که دولت بایدن به شدت نگران تبدیل شدن درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به یک جنگ تمام ‌عیار است.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن نگران است که تل آویو بدون داشتن راهبردی روشن یا در نظر گرفتن پیامدهای کامل یک درگیری گسترده ‌تر، وارد جنگ با حزب ‌الله شده و یا به آن کشیده شود.

این گزارش می‌افزاید: فرمانده ارتش لبنان در هفته جاری برای گفت وگو در مورد وضعیت مرز جنوبی لبنان به آمریکا سفر می‌کند. واشنگتن معتقد است که آتش ‌بس در غزه تنها چیزی است که تنش‌ها با لبنان را به میزان قابل توجهی کاهش می ‌دهد.

نظر شما