شناسهٔ خبر: 67192372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح نظارتی ویژه عید تا عید در بازار مشهد آغاز شد

طرح نظارتی ویژه عید قربان تا عید غدیر برای کنترل قیمت کالاهای پرمصرف در این ایام از امروز در بازار مشهد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

طرح نظارتی ویژه عید تا عید در بازار مشهد آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در راستای اجرای این طرح، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، اداره دامپزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نظارت آنان تا عید سعید غدیر ادامه دارد.

محسن صیادی افزود : در این طرح، بازرسان در مراکز خرید و بازارهای سطح شهر حضور پیدا می کنند و بر روند فروش کالا و رعایت قیمتها نظارت دارند.

وی بیان کرد :  امسال به دلیل شرایط موجود در بازار، طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا درآمده است و ۱۵ گروه ۲ نفره در سطح شهر گشت‌های مشترک را بر بازار به صورت مستمر انجام می‌دهند.

صیادی افزود: فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز، مجاز به افزایش قیمت کالاها نیستند و در صورت مشاهده و احراز هر گونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹۵۲ شکایت حضوری در مدیریت و بازرسی اصناف مشهد به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۸۸ پرونده منجر به جلب رضایت و استرداد ۱۷ میلیارد ریال وجه به شاکیان صنفی شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در این مدت تعداد ۲۶۴ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۶۵ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گفته صیادی مهمترین شکایات دریافتی در مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی، در بخش کالایی به ترتیب شامل درودگران، موادغذایی، نانوایان و در بخش خدمات، املاک، خدمات فنی خودرویی و تعمیرکاران لوازم خانگی بوده است.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت در واحدهای صنفی با شماره تلفن ۳۳۷۱۰۱۲۴ تماس بگیرند و واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

دهم ذی الحجه مصادف با ۲۸ خرداد ۱۴۰۳عید سعید قربان و هجدهم ذی الحجه مصادف با پنجم تیر ماه ۱۴۰۳ عید سعید غدیر است.

 

نظر شما