شناسهٔ خبر: 67192085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس انجمن سینمایی لبنان خواستار نمایش فیلم‌های ایرانی در لبنان شد

رئیس انجمن سینمایی لبنان با قدردانی از برپایی جشنواره فیلم کوثر خواستار نمایش فیلم‌های سینمایی ایران در این کشور شد.

صاحب‌خبر -

صبحی سیف الدین کارگردان سینما و رئیس انجمن هنرمندان سینما در لبنان، از برپایی جشنواره جهانی فیلم کوثر در ایران که به مسائل زنان در سینما می‌پردازد، تقدیر کرد و گفت: امروز به خاطر این ابتکار زیبا مفتخرم و از صمیم قلب به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد نمایش مستمر فیلم‌های سینمایی ایران در سینما‌های لبنان باشیم. 

سیف الدین که ساخت ۱۸ فیلم سینمایی کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود دارد با اشاره به نقش زنان در سینمای لبنان گفت: شاید من تنها کارگردانی در لبنان باشم که به نقش زنان در سینمای لبنان پرداختم اولین فیلمی که در سال ۱۹۷۴ کارگردانی کردم درباره مبارزه با عثمانی بود و استعمار فرانسه، و اشاره به جانفشانی زنان و مردانی که در کنار هم اسلحه به دست گرفتند تا سرزمین را از دست استعمارگران آزاد کنند.

وی با تاکید به برخی از مسائل و چالش‌های پیش روی سینمای زنان گفت: می‌خواهم با صداقت یک نکته مهم را بگویم:متأسفانه ما اطلاعات زیادی در مورد سینمای ایران نداریم و تصور میکنم اکنون زمینه‌های زیادی برای همکاری گسترده در خصوص تولید مشترک و اکران فیلم‌های سینمای ایران در لبنان وجود دارد و امیدوارم برگزاری جشنواره فیلم کوثر، فرصت مغتنمی برای شروع این همکاری باشد.

وی با تشکر و قدردانی از جشنواره جهانی فیلم کوثر برای برگزاری این رویداد سینمایی ویژه بانوان گفت: امروز به خاطر این اقدام زیبا مفتخرم. پرداختن و توجه به نقش زنان آنهم زنان مسلمان در سینما مهم است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. چرا که نقش واقعی زن را میتوان در فیلم‌هایی که زن را نه به عنوان ابزار و کالا بلکه به عنوان یک مادر، همسر، یک فعال و مصلح اجتماعی و یک فرد تاثیر گذار در جامعه تصویر میکنند مشاهده کرد. از همین رو از نقش زنان در سینما حمایت می‌کنمو از صمیم قلب به شما بابت برگزاری این رویداد هنری مهم تبریک می‌گویم و در کنار شما هستم.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، از سوی «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان امور سینمایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تیر سال جاری با دبیری "ناصر باکیده "در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما