شناسهٔ خبر: 67192018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

۲۵۰ میلیارد ریال صنایع دستی سالانه در بروجرد تولید می‌شود

زینب اسکینی

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجرد گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال سالانه صنایع‌دستی در این شهرستان تولید می‌شود که ظرفیت خوبی برای رونق اقتصاد محلی و توسعه صنعت گردشگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، کامران حسینی اظهار کرد: اکنون تعداد فعالان حوزه صنایع‌دستی در بخش‌های خانگی و کارگاهی بروجرد یک هزار و ۵۰۰ نفر است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجرد افزود: در راستای توسعه این صنعت، هنرمندان حوزه صنایع‌دستی مورد حمایت‌هایی مانند دریافت تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی، یارانه حامل‌های انرژی، معافیت‌های بیمه‌ای، شرکت در نمایشگاه‌ها داخلی و خارجی قرار دارند.

او با اشاره به تجهیز و راه اندازی خانه‌های صنایع‌دستی با هدف حمایت و ترویج این صنعت بیان کرد: سه خانه صنایع‌دستی بروجرد در دست تجهیز و تکمیل قرار دارد تا علاوه بر ساخت و تولید صنایع‌دستی شاخص شهرستان در آموزش و انتقال این هنرها فعالیت‌های منسجمی صورت گیرد.

کامران حسینی اضافه کرد: خانه چوب در ساختمانی به مساحت ۳۰۰ متر زیر بنا و در ۲ طبقه بنا شده که در آن رشته‌های مرتبط با صنعت چوب شامل گره سازی، قواره بری، معرق، مشبک چوب، خراطی و مروار بافی علاوه بر برپایی کارگاه‌های تولید و ساخت این رشته آموزش نیز داده می‌شود.

او ادامه داد: خانه ورشو نیز در سه طبقه و ۹ اتاق با هدف برگزاری کارگاه‌های تولید و ساخت، آموزش و بخش نمایشگاه تولیدات ورشو تکمیل و تجهیز شده و رشته‌های مرتبط با ورشو سازی، قلم زنی، قفل سازی سنتی و مشبک فلز فعال است و آموزش این رشته نیز به صورت منسجم به علاقه مندان این رشته‌ها ارائه می‌شود.

 رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بروجرد یادآور شد: به مناسبت هفته صنایع دستی ۲ نمایشگاه و فروشگاه همراه با کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی در محل خانه تاریخی بیرجندی و تکیه تاریخی موثقی به صورت غرفه‌های رایگان برپا شده که علاقمندان می توانند از این نمایشگاه و فروشگاه بازدید داشته باشند.

او افزود: همچنین به مناسبت هفته صنایع‌دستی با استفاده از ظرفیت کارشناسان صنایع‌دستی اداره میراث فرهنگی بروجرد، کلاس مقدماتی ورشوسازی در محل خانه ورشو ( تکیه تاریخی موثقی ) برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما