شناسهٔ خبر: 67191816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قزل‌سفلی:

در بستر انتخابات؛ آینده انقلاب اسلامی رقم میخورد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اظهار اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که واقعیت‌های امیدبخشی در جامعه وجود دارد، گفت: البته نگرانی و پرسش‌هایی از آینده کشور و انقلاب از یک طرف و وقوع برخی از تحولات محیطی و عدم آگاهی دقیق از آینده، ما را مجاب می‌کند که به آینده پژوهی انقلاب بپردازیم.

صاحب‌خبر -

اسماعیل قزل سفلی در حاشیه جلسه با اعضای شورای نگهبان و هیات‌های نظارت فارس بیان داشت: بر خلاف تصور رایج آینده پژوهی پیش بینی آینده نیست؛ بلکه آینده پژوهی یعنی تحلیل، طراحی و ساخت آینده مبتنی بر ارزش‌های جامعه است.

او اضافه کرد: در پیش بینی، معمولا منفعلانه از آینده صحبت می‌شود، اما آینده پژوهی در صدد تسلط بر آینده است، آینده پژوهی یعنی ارائه راه حل‌هایی برای مسایلی که امروز در آن قرار داریم تا در بستر آن بتوانیم آینده مطلوب را بسازیم. در شرایط حاضر مهمترین واقعیتی که بیش از سایر واقعیت‌ها بر آینده انقلاب تاثیر میگذارد؛ انتخابات است. زیرا بسته به نتیجه انتخابات وضعیت کشور در ابعاد و حوزه‌های مختلف میتواند متفاوت باشد.

قزل سفلی در ادامه سخنانش به سه سناریو پیش روی آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: براین اساس ما سه سناریو برای آینده انقلاب اسلامی داریم، یک سناریو بر اندازی است که معمولا حوادث بعد از انقلاب به ما نشان داده است که این سناریو نه تنها در کشور محتمل نیست که هیچ؛ اساسا ممکن هم نیست. آن هم به دو دلیل، یکی اینکه ذهنیت تاریخی مردم از دخالت بیگانگان از گذشته تا کنون هیچ وقت این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

او اضافه کرد: دوم؛ وقتی که بحث دخالت بیگانگان مطرح می‌شود امکان بسیج عمومی در کشور فراهم می‌شود از این رو این سناریو بر اندازی با دخالت عوامل خارجی نه تنها در شرایط حاضر محتمل نیست بلکه ممکن هم نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: سناریو دیگر استحاله انقلاب است، برای تحقق این سناریو ۲ تا عنصر نقش اساسی دارند یکی نخبگان توسعه گرا یا نخبگان غرب گرا، دیگری هم سیاست‌های لیبرالی که در حوزه اقتصاد حاکم می‌شود.

قزل سفلی بیان کرد: نخبگان غرب گرا می‌گویند در انقلاب اسلامی شعار‌های انقلاب از تب و تاب افتاده و کنش‌ها و ارزش‌های انقلاب در مقامی نیستند که بتوانند عامل انگیزش اجتماعی در جامعه باشد.

او تصریح کرد: سناریو استحاله؛ بدنبال تهی سازی انقلاب اسلامی از عناصر هویت بخش است، زیرا در نگاه قائلین به این سناریو هویت انقلابی با توسعه ایران و حل مشکلات اقتصادی جامعه مانع الجمع هستند و برای تحقق توسعه لاجرم باید هویت انقلابی کنار گذاشته شود. از نظر نخبگان غرب گرا؛ میان تداوم انقلاب و حل مشکلات کشور رابطه‌ی حذفی برقرار است، بدین صورت که حل مشکلات اقتصادی مردم را مندط به عدول از شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب میدانند.

معاون سیاسی استانداری ادامه داد: سناریو سوم؛ سناریو تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی است؛ یعنی در عین تلاش برای تحقق توسعه و پیشرفت میتوان هویت انقلابی نظام را حفظ کرد. تحقق این سناریو در گروی کاربست نظریه مقاومت، استحکام بخشی به ساخت درونی قدرت نظام، اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور بویژه اعتماد به جوانان است. بعبارتی دیگر تحقق سناریوی تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی منوط به اثبات نگاه انقلابی برای حل مسائل کشور است.

او تصریح کرد؛ اگر بخواهیم ملموس‌تر این سناریو را عرض کنیم؛ یعنی استمرار مسیر خدمتی است که دولت سیزدهم شروع کرد؛ قبل از آن می‌گفتند نمی‌شود و نمی‌توانیم ولی دولت سیزدهم نشان داد که با تکیه بر توان داخلی و استفاده صحیح از فرصت‌های خارجی میشود در عین حفظ هویت انقلابی در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

قزل سفلی در پایان تاکید کردند؛ بنابراین انتخابات مهمترین بزنگاهی است که در بستر آن آینده انقلاب اسلامی رقم میخورد و بر این اساس حضور گسترده و هوشمندانه مردم عزیز ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای بسیار ارزشمند و راهبردی است.

نظر شما