شناسهٔ خبر: 67191346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دولت لبنان درصدد ارائه درخواست برای آزادی «جورج عبدالله» به فرانسه است

سپیده حسینی

دولت لبنان تصمیم دارد درخواست برای آزادی «جورج ابراهیم عبدالله» مبارز لبنانی را به مسؤولان دولت فرانسه ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حالی که دوره محکومیت جورج عبدالله در زندان‌های فرانسه به پایان رسیده و استمرار بازداشت او در این زندان‌ها غیرقانونی است، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ دولت موقت لبنان در جلسه دولت خواستار طرح درخواستی برای آزادی این مبارزه لبنانی به مسؤولان فرانسوی شد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که مسؤولان فرانسوی از وزارت دادگستری لبنان خواستند یک شهروند الجزایری-فرانسوی را تحویل دهد تا او در دستگاه قضایی فرانسه محاکمه شود.

سایر وزرای حزب‌الله و جنبش امل نیز درخواست وزیر فرهنگ دولت موقت لبنان را تایید کردند و پس از آن کابینه پیشنهاد وزیر فرهنگ را تایید کرد و تصمیم گرفت این درخواست را به وزیر دادگستری بدهد تا اقدامات لازم را جهت آزادسازی جورج عبدالله و بازگشت او به لبنان انجام دهد.

جورج عبدالله که یک مبارز بین‌المللی است از سال ۱۹۸۴ در فرانسه بازداشت و به جرم مشارکت در یک عملیات ترور محکوم شده است. او دوره محکومیت خود را به طور کامل گذرانده و از سال ۱۹۹۹ در انتظار آزادی است.

دادگاه کیفری پاریس نوامبر ۲۰۱۲ و سپس ژانویه ۲۰۱۳ به آزادی مشروط این مبارز لبنانی و اخراج او از فرانسه رای داد اما دستگاه سیاسی فرانسه به شدت تحت نفوذ دستورات آمریکا قرار گرفت که مخالف آزادی جورج عبدالله است، به این ترتیب «مانوئل والس» کشور پیشین فرانسه در کابینه لوران فابیوس از امضای حکم اخراج او خودداری کرد، به این شکل این حکم به حالت تعلیق درآمد و جورج عبدالله همچنان در زندان فرانسه به سر می‌برد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما