شناسهٔ خبر: 67191190 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی آثار تاریخی اولین گام برای حفظ و جذب سرمایه‌گذار برای کاربردی‌سازی بنا‌های تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از معرفی آثار تاریخی به‌عنوان اولین گام برای حفظ و جذب سرمایه‌گذاران برای کاربردی‌سازی بناهار تاریخی یادکرد.

صاحب‌خبر -

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه بازدید از پل‌های تاریخی با نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی، گفت: مرمت آثار تاریخی یکی از دغدغه‌های اصلی این اداره‌کل است، اما با توجه به تخصیص اعتبارات اندک و وجود ابنیه تاریخی فراوان این مهم نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است.

او افزود: نظارت مستمر کارشناسان فنی و نیرو‌های یگان حفاظت از آثار تاریخی به صورت کامل انجام می‌شود و قطعا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای معرفی این آثار ارائه خواهیم کرد.

ایزدی از معرفی آثار تاریخی به عنوان اولین گام برای حفظ و جذب سرمایه‌گذاران برای کاربردی‌سازی این بنا‌ها یاد کرد و ادامه داد: قطعا با همراهی و همکاری خوبی که بین مجلس و نمایندگان شهرستان وجود دارد این موضوع به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

ارائه بنا‌های تاریخی در قالب بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار

عمران عباسی نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار نیز گفت: شهرستان سوادکوه شمالی به جهت وجود طبیعت بکر و زیبا و ابنیه تاریخی به خصوص پل‌ها یکی از مقاصد مهم سفر در استان مازندران و ایران به‌شمار می‌رود که تا به امروز به شکل کامل معرفی نشده است.

او افزود: از تمام ظرفیت مجلس استفاده می‌کنیم تا پل‌های تاریخی این شهرستان را مرمت کنیم و بعد از آن با حفظ شرایط حفاظت و مرمت کاربردی در قالب بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار ارائه می‌دهیم.

عباسی ضمن معرفی شهر شیرگاه و شهرستان سوادکوه شمالی به عنوان شهر پل‌های تاریخی، گفت: معرفی ظرفیت‌های این شهرستان از طریق تبلیغات برای جذب گردشگران از سراسر ایران ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار با بیان این مطلب که تهیه شناسنامه و تابلو معرفی اماکن تاریخی برای معرفی و جذب سرمایه‌گذار ضروری است، افزود: باید در اسرع وقت نسبت به این مهم افدام لازم صورت گیرد.

نظر شما