شناسهٔ خبر: 67190664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

توسعه ورزش کارگری نیازمند حمایت جدی مردم، مسئولان و واحد های کارگری است | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ظهر امروز در جلسه تقدیر از قهرمانان، سرپرستان و مربیان تیم های وزنه‌برداری و کشتی کارگران استان کردستان، گفت: توسعه ورزش کارگری نیازمند حمایت جدی مردم، مسئولان و واحد های کارگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» ورزش را یکی از مصادیق توسعه جوامع در دنیا دانست و با بیان اینکه ورزش کارگری موجب تحرک، نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران و خانواده های آنان است، اظهار کرد:  کمک به توسعه ورزش، از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

پیشکاری تبیین فرهنگ سلامت در میان کارگران را از مهمترین اولویت های وزارت کار خواند و با بیان اینکه اقتصاد هر کشور نیازمند و مستلزم کارگران است، بیان کرد: وزارت کار بر این اساس بحث سلامت جسمی و روحی کارگران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان این که جامعه تشنه نشاط و شادابی است و ورزش می تواند در ایجاد نشاط در جامعه نقش بسزایی ایفا کند، گفت: کارگران ورزشکار روحیه، انگیزه و شادابی را به خانواده های خود و به جامعه انتقال خواهند داد و این خود بسترساز جلوگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی خواهد بود.

پیشکاری با اشاره به نقش کارگران در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... کارگران را نیروی مولد و محرک اقتصاد کشور دانست و از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواست برای پویایی این قشر از جامعه و همچنین رونق تولید و شکوفایی اقتصادی استان، زیر ساخت ها و بستر های توسعه ورزش کارگری را مورد توجه قرار دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان کارگران ورزشکار را سفیران فرهنگی استان خواند و با قدردانی از ورزشکاران، مدال آوران و مربیان ورزش کارگری، استان کردستان را دارای منابع بیکران خدادادی، جوانان شایسته و تحصیلکرده و ورزشکاران حرفه ای دانست و گفت: با تعامل با کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان و هماهنگی با سایر ادارات و سازمان های مرتبط، مسابقات مختلف قهرمانی کارگران کشور را در استان کردستان برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به ۴ مجموعه فرهنگی ورزشی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه این مجموعه ها که در شهرستان های مریوان، قروه، بیجار و سنندج وجود دارند، زمینه سلامتی، نشاط و شادابی کارگران و خانواده های آنان را فراهم کرده است.

فاتح بدری رئیس هیئت ورزش کارگری استان نیز در این نشست به تشریح اقدامات این هیئت در اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کارگران کشور پرداخت و با قدردانی از زحمات ورزشکاران، سرپرستان و مربیان رشته های مختلف ورزش کارگری استان، خواستار حمایت همه جانبه و توجه ویژه کارخانجات و واحد های توليدی و صنعتی به مقوله ورزش کارگری شد.

به گفته بدری ۳۴ رشته ورزشی زیر مجموعه هئیت ورزش کارگری در استان وجود دارد که با کمترین امکانات، بهترین نتایج را در مسابقات قهرمانی کشور کسب کرده اند.

گفتنی است در پایان این نشست از قهرمانان تیم وزنه‌ برداری کارگران استان که چندی پیش با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ و نایب قهرمانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور و تیم کشتی فرنگی کارگران استان که نائل به کسب مدال در مسابقات کشوری شده بودند، با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.


نظر شما