شناسهٔ خبر: 67190571 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| ثبت اولین‌ها در افتتاحیه؛

رجوع به VAR برای ثبت و لغو ۲ پنالتی

در بازی افتتاحیه هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتبال اروپا، چند اتفاق افتاد تا با عنوان نخستین‌ها در این تورنمنت لقب بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا شب گذشته _جمعه بیست‌وپنجم خرداد_ از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ میان تیم‌های ملی فوتبال آلمان به‌عنوان میزبان رقابت‌ها و اسکاتلند به‌انجام رسید و در نهایت مانشافت توانست با پیروزی پرگل پنج بر یک این دیدار را به‌سود خود رقم بزند و شروع طوفانی در یورو ۲۰۲۴ داشته باشد.

تیم ملی فوتبال آلمان با دریافت تنها گل مقابل اسکاتلند در جریان پیروزی پنج بر یک در بازی افتتاحیه رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، در ۱۳ بازی اخیر خود در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی نتوانسته است کلین‌شیت کند.

رجوع به VAR برای ثبت و لغو ۲ پنالتی

نخستین کارت قرمز تورنمنت جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا در دقیقه ۴۴ نیمه‌اول بازی افتتاحیه توسط رایان پورتیس، مدافع تیم ملی فوتبال اسکاتلند دریافت و ثبت شد که بر اثر ارتکاب خطای‌پنالتی روی ایلکای گوندوغان به‌وجود آمد.

رجوع به VAR برای ثبت و لغو ۲ پنالتی

همچنین کلمنت تورپین فرانسوی داور وسط مسابقه آلمان و اسکاتلند در این دیدار دو مرتبه به کمک‌داور ویدئویی رجوع کرد. مرتبه اول صحنه مشکوک خطای پنالتی روی جمال موسیالا، وینگر آلمان بود که پس از بازبینی آن پنالتی برگشت داده شد.

رجوع به VAR برای ثبت و لغو ۲ پنالتی

صحنه مشکوک دوم هم چند دقیقه بعد در نیمه اول به‌وجود آمد که ایلکای گوندوغان در محوطه جریمه اسکاتلند توسط رایان پورتیس نقش بر زمین شد و پس از بازبینی آن صحنه، خطای پنالتی به‌سود آلمان اعلام و روی اسکوربورد ورزشگاه دلیل اعلام پنالتی برای تماشاگران نمایش داده شد.

تونی کروس، ستاره پرفروغ تیم ملی فوتبال آلمان در جریان تقابل با اسکاتلند توانست ۱۰۱ پاس از ۱۰۲ پاس خود به هم‌تیمی‌هایش را به‌طور صحیح مقصد برساند که ۵۵ پاس آن در نیمه اول ثبت شد و همه ۵۵ پاس با آمار ۱۰۰ درصدی به مقصد رسید.

رجوع به VAR برای ثبت و لغو ۲ پنالتی

گلزنی فلوریان ویرتز و جمال موسیالا باعث شد تا برای نخستین‌بار در تاریخ بازی‌های مهم اروپایی، در یک بازی هم‌زمان دو بازیکن با سن ۲۱ یا کمتر موفق به گلزنی شوند؛ آماری که توسط ستاره‌های ژرمن‌ها به‌ثبت رسید.

اخراج مستقیم رایان پورتیس، مدافع تیم ملی فوتبال اسکاتلند این بازیکن را در تاریخ بازی‌های مهم اروپایی به نخستین شخص پس از الکساندر میترویچ، مهاجم صربستان در سال ۲۰۱۶ مقابل مجارستان تبدیل کرد که در نخستین بازی ملی‌اش با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج می‌شود.

رجوع به VAR برای ثبت و لغو ۲ پنالتی

آمار ناکامی‌های تیم ملی فوتبال اسکاتلند با شکست شب گذشته مقابل آلمان تداوم پیدا کرد تا این تیم همچنان طی ۲۸ سال اخیر رنگ پیروزی در تورنمنت مهم و رسمی را نبیند و طلسم غلبه‌بر آلمان هم برای این تیم از ۲۵ سال عبور کرد.

نظر شما