شناسهٔ خبر: 67189352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

میقاتی: جامعه جهانی جلوی تروریسم اسرائیل را بگیرد

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان، تجاوزات رژیم اشغالگر به مواضع غیرنظامی در جنوب این کشور را اقدامی تروریستی خوانده و بر لزوم مقابله جدی جامعه جهانی با جنایت‌های اسرائیل تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان طی سخنانی در جلسه شورای وزیران این کشور به درگیری کنونی با دشمن صهیونیستی اشاره و اعلام کرد: تداوم حملات اسرائیل به جنوب لبنان و کشتار عامدانه غیرنظامیان، ویرانی شهر‌ها و سوزاندن محصولات زراعی، یک اقدام مخرب و تروریستی است که نباید تنها به محکومیت آن اکتفا کرد؛ بلکه جامعه بین‌المللی وظیفه دارد به جنایت‌های اسرائیل پایان دهد.

نجیب میقاتی افزود: ما از ابتکار کشور‌های دوست و همچنین کشور‌های تصمیم گیرنده، برای توقف حملات اسرائیل و نیز از قطعنامه شماره ۲۷۳۲ شورای امنیت که نقشه راه را برای توقف جنگ غزه تعیین کرده، استقبال می‌کنیم. این قطعنامه باید به سرعت اجرا شود تا راه وقوع یک جنگ گسترده در منطقه را مسدود کند.

وی با تاکید بر لزوم فشار کشور‌های عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی بر دشمن صهیونیستی جهت توقف تجاوزات آن علیه لبنان و غزه تاکید کرد: ما در همه فعالیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از غزه شرکت می‌کنیم.

وی در ادامه به بحث خلاء سیاسی در لبنان که مدتی طولانی از آن می‌گذرد اشاره کرده و اظهار داشت: حدود یک سال از آخرین جلسه برای انتخاب رئیس جمهور جدید می‌گذرد و ما همچنان در حال بحث در زمینه نوع گفتگو و اشکال آن هستیم. اما همه می‌دانند که گفتگو تنها راه برای حل بحران انتخاب رئیس جمهور است تا بتوانیم مجدداً ثبات و نظم را به نهاد‌های دولتی کشور برگردانیم.

نجیب میقاتی خواستار انتخاب فوری رئیس جمهور جدید برای نجات لبنان از چالش‌ها و خطراتی شد که به ویژه در بازه حساس کنونی، این کشور را تهدید می‌کند.

نظر شما