شناسهٔ خبر: 67187331 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

ایران، سرزمین فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری / تولید محصولاتی با محوریت نانوتکنولوژی

شهرک صنعتی شمس آباد از جمله شهرک‌های صنعتی است که توانسته شرکت‌های فناوری و دانش بنیان را در این مجموعه مستقر و تولیدات فناورانه‌ای را عرضه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در عصر حاضر رونق و شکوفایی اقتصاد هر کشوری، به نوآوری و فناوری  گره خورده است. در همین راستا، تور علم و فناوری به همت معاونت، علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور اصحاب رسانه، فرصتی را برای رونمایی از دستاورد‌های سه شرکت دانش‌بنیان و فناورمحور ایرانی در شهرک صنعتی شمس‌آباد فراهم آورد.

گروه کارآفرینی پنتر، پیشرو در تولید محصولات سلامت‌محور با نانوتکنولوژی

مهرداد عالی‌پور هریسی، مدیرعامل گروه کارآفرینی پنتربه تشریح روند تولید محصولات سلامت‌محور (باکتریوپاد) این شرکت پرداخت.

وی با اشاره به کسب نشان ملی استاندارد برای تمامی محصولات پنتر، بر کیفیت برتر و انطباق آن‌ها با استاندارد‌های جهانی تاکید کرد.

هریسی در ادامه، به عنوان نقطه قوت این مجموعه، به زنجیره کامل تولید محصولات نانو در پنتر اشاره کرد. این ویژگی منحصر به فرد، علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه را برای صادرات گسترده و ارزآوری برای کشور فراهم ساخته است.

ایران، سرزمین فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری

مدیرعامل پنتر، با بیان اینکه علیرغم چالش‌های موجود، ایران را سرزمینی سرشار از فرصت‌های کارآفرینی می‌داند، از کسب جایزه ملی کیفیت در صنایع خلاق توسط این گروه به عنوان نخستین دارنده این افتخار از سوی سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: نکته قابل توجه، دستیابی پنتر به گرید پیشرفته دو در واحد تحقیق و توسعه این مجموعه است که نشان‌دهنده تعهد این شرکت به نوآوری و ارتقای سطح دانش در این حوزه می‌باشد.

هریسی در پایان، به استفاده از جوهر هوشمند (اسمارتینگ) در تولید محصولات پنتر اشاره کرد. این نوع جوهر، با شرایط مختلف آب و هوایی در مناطق جغرافیایی گوناگون سازگار بوده و کیفیت و کارایی محصولات را در بلندمدت تضمین می‌کند.

 

ایران، سرزمین فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری



وتکو (wetco)؛ پرچمدار تولید و داخلی‌سازی تجهیزات سرچاهی پیشرفته

امیر مهدی جواهردشتی، مدیرعامل شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی وتکو، در ادامه این تور، به تشریح سابقه و دستاورد‌های این شرکت در حوزه تولید و داخلی‌سازی تجهیزات سرچاهی پیشرفته پرداخت.

جواهردشتی با اشاره به انتقال تکنولوژی این فناوری از کشور‌های آمریکا و اسکاتلند به وتکو از طریق شعبه سنگاپور، بر عزم این شرکت برای بومی‌سازی دانش و تولید تجهیزات سرچاهی در داخل کشور تاکید کرد.

ایران، سرزمین فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری


وی در ادامه، از رونمایی از جدیدترین فناوری وتکو در حضور وزیر نفت دو سال پیش خبر داد و افزود: این فناوری، شامل تولید تجهیزاتی با فشار ۱۵۰۰۰psi بود که تاکنون با موفقیت تست و به مرحله داخلی‌سازی رسیده و با فشار ۲۲ هزار و ۵۰۰ psi بهینه شده است.

مدیراین شرکت دانش بنیان  با اشاره به ماهیت دانش‌بنیان و فناورمحور بودن کلیه محصولات تولیدی این شرکت، به جایگاه صنعت نفت به عنوان پیشگام در این حوزه تاکید کرد و گفت: اهمیت و توجه به مقوله داخلی‌سازی و تولیدمحوری در کشور را نیازمند نگاهی جامع و برنامه‌ریزی دقیق دانست.

میکاس کمپرسور نقش‌آفرین در تامین انرژی صنایع

کوروش محقق، مدیرعامل شرکت دانش بنیان میکاس کمپرسور، با اشاره به سابقه فعالیت ۵۰ ساله این شرکت، به تشریح نقش‌آفرینی این مجموعه در تامین انرژی و فشار مورد نیاز صنایع مختلف پرداخت و گفت: کمپرسورها، طیف وسیعی از نیاز‌های صنایع را در حوزه‌های مختلف از جمله دندانپزشکی، پزشکی، کارگاهی، تعمیرگاهی، فولاد، سیمان، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی و تولیدی را برآورده می‌کنند.

 

ایران، سرزمین فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری


وی در ادامه، با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت‌ه در زمینه حمایت‌های اولیه از شرکت‌های نوظهور در صنایع تحت عنوان دانش‌بنیان،گفت: شرکت‌هایی مانند میکاس کمپرسور با عقبه‌ای تولیدی، بهتر می‌توانند با حضور نخبگان و متخصصان به حوزه دانش‌بنیان ورود پیدا کنند، چرا که این‌گونه مجموعه‌ها دارای تجربه و تخصص مربوطه در فعالیت چنددهه‌ای هستند که اکنون نیازمند حمایت‌های بیشتری برای ادامه فعالیت‌های فناورمحور خود هستند.

 

ایران، سرزمین فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری

نظر شما