شناسهٔ خبر: 67187246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندارسیستان وبلوچستان:مسکن وراه دو اولویت‌ مهم دولت سیزدهم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش مسکن و راه دو اولویت‌ مهم دولت سیزدهم در استان محسوب می‌شوندو احداث بزرگراه‌ها در استان بایدبا قوت ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد کرمی ببا حضور در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه توسعه راه‌ها نقش اساسی در پیشرفت همه جانبه استان ایفا می‌کند، ضروری است؛ فرآیند ساخت بزرگراه‌های استان با قوت تداوم یابد تا نتیجه مثبت آن در توسعه و کاهش تلفات جاده‌ای نمود بیشتری داشته باشد.
وی گفت: همچنین در حوزه مسکن نیز لازم است همچنان تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق الحاق اراضی به محدوده شهر‌ها انجام شود تا تمام متقاضیان طرح از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: باید با همکاری بخش خصوصی شهرک‌های مسکونی ایجاد کرد چرا که این امر علاوه بر توسعه اقتصاد شهری برای خود افراد نیز سودآور است.
وی افزود: ورودی‌های شهر نمایانگر انضباط یک شهر است لذا باید با طراحی المان شهری مناسب بتوانیم تصویر زیبایی در ذهن مسافران رقم بزنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ساخت نهضت ملی مسکن تاکید و اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از بهترین راه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن و برون‌رفت از مشکلات این حوزه است.
کرمی در ادامه با توجه به شرایط منطقه سیستان برای شتاب بخشیدن به ساخت و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه دستور مساعدت ویژه را صادر کرد.
عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این اداره کل با بدهی کلان به پیمانکاران حوزه راه به تعهدات خویش در تکمیل شبکه بزرگراهی استان به ویژه بزرگراه زابل- زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش شاخص مسکن و ساخت طرح های شهری پایبند است.

نظر شما