شناسهٔ خبر: 67187217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقه طراحی سازه نجات تخم مرغ در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان از برگزاری مسابقه طراحی سازه نجات تخم مرغ در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مسابقه با همکاری انجمن‌های علمی مهندسی مکانیک و انجمن علمی رباتیک این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

دکتر مجید رضایی‌والا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقه نجات تخم مرغ یا «چالش جاذبه» نخستین بار توسط ناسا طراحی شده و مبنای این چالش فرود بدون آسیب دیدگی کاوشگرهایی است که به سیارات دیگر فرستاده می‌شوند.

وی عنوان کرد: در مسابقه نجات تخم مرغ، ‌باید سازه‌های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه‌ای در آن جاسازی شود که با سقوط از ارتفاع کمترین آسیب را ببیند.

رضایی‌والا ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۹ تیم سه نفره شرکت کردند که هر کدام سازه‌های خود را از ارتفاع به پایین پرتاب کردند و در نهایت گروه هفتم با اعضای (آرش دانش‌نژاد، محمد صحرایی و امیرحسین دوست‌لر) به عنوان تیم نخست و گروه ششم با اعضای (محدثه رضایی، ندا روزبه و طاهره کرمی) به عنوان تیم دوم معرفی شدند.

مسابقه طراحی سازه نجات تخم مرغ در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه دیگر تیم‌ها موفق به نجات تخم مرغ نشدند، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی این مسابقه شامل قوانین مسابقه وزن سازه‌ها و دیگر مشخصات به هنگام ثبت‌نام به اطلاع تیم‌های شرکت‌کننده رسیده بود.

وی تصریح کرد: داوری مسابقه با آقایان دکتر ورشوی استاد مشاور انجمن علمی رباتیک و دکتر رضاییان استاد مشاور انجمن علمی مکانیک بود که در حیاط اصلی دانشگاه برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مسابقه نجات تخم مرغ یا چالش جاذبه اولین بار توسط ناسا طراحی شد و مبنای این چالش، فرود بدون آسیب‌دیدگی کاوشگرهایی است که به سیارات دیگر فرستاده می‌شوند. امروزه این مسابقه در نقاط مختلف جهان از جمله ایران برگزار می‌شود و طرفداران زیادی برای خود دارد.

در این مسابقه شرکت‌کنندگان با وسایل در دسترس باید سازه‌ای بسازند که وقتی یک تخم مرغ خام در آن قرار گرفت، بعد از رها شدن از ارتفاعی مشخص تخم مرغ جاسازی شده در درون آن نشکند.

موافقت اصولی راه‌اندازی دانشگاه صنعتی همدان در سال ۱۳۸۳ صادر شده و در سال ۱۳۸۵ برای نخستین بار در ۲ رشته کارشناسی مهندسی برق و کامپیوتر دانشجو پذیرفته است.

با گذشت ۱۹ سال از آغاز به کار دانشگاه صنعتی همدان، هم‌اینک هفت رشته اصلی زیر شاخه علوم فنی مهندسی در مقطع کارشناسی در قالب هشت گروه آموزشی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز در ۱۸ رشته تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد که در ۲ سال اخیر با حمایت‌های دولت، مجموعه پذیرش دانشجو در این دانشگاه تکمیل شده است.

نظر شما