شناسهٔ خبر: 67186879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان؛

۳۴۵ کودک کار و خیابانی در سطح استان اردبیل شناسایی شده اشت

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان از شناسایی و احصاء ۳۴۵ کودک کار و خیابانی در سطح استان و ارائه خدمات تخصصی به این کودکان و خانواده های آنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی، خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در حاشیه برپایی کافه همدلی در حمایت از کار کودک و خیابان با اشاره به برخی از اهداف  سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: در سطح استان اردبیل تعداد ۳۴۵ کودک کار و خیابانی شناسایی و شناسنامه دارشده اند که از این طریق خدمت لازم را دریافت می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه برای ارائه خدمات تخصصی و مطلوب بهزیستی استان به تنهایی قادر به ارائه خدمات لازم نیست بلکه همت و یاری سایر دستگاههای عضور را می طلبد گفت: ۱۲ دستگاه اجرایی حمایتی برای ارائه خدمات در کنار بهزیستی قرار دارند و متناسب با نیازهای این کودکان (از جمله؛ حرفه آموزی، وام، اشتغال، درمان، تحصیلی، کمک های مستمر و ...) پس از احصاء به دستگاههای عضو کمیته ارجاع و پیگیری های لازم انجام می شود.

 امیدوار ادامه داد: بیشترین تاکید سازمان در حمایت از کودکان کار و خیابان بحث تحصیل و تهذیب هست که در همین رابطه ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش وجود دارد تا خانواده را به اتفاق فرزندان برای توانمند سازی آماده کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهارداشت: در سال گذشته، بالغ در ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از طریق بهزیستی و موسسات خیریه مردم نهاد حامی کودک تامین و پرداخت شده است.

او اضافه کرد: از مردم استان، همشهریان فهیم  تقاضا داریم تحت هیچ شرایطی از هرگونه خرید و حمایت های خیابانی پرهیز نمایند چرا که هرعنوان خرید از این کودکان باعث حضور بیشتر آنان در معابر می شود بنابراین بهتر است حمایت های خود را از طریق موسسات خیریه دارای مجوز اقدام نمایند.

نظر شما