شناسهٔ خبر: 67186730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بومیانِ «چوار» به دنبال کار در صنایع بومی

جوانان «چوار» به استخدام غیربومی‌ها و روند بیکاری کارگران بومی شاغل در صنایع نفت و گاز شهرستان انتقاد دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی جوانان بومی در شهرستان چوار در استان ایلام می‌گویند علیرغم وجود چندین پالایشگاه و پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی در این منطقه، ما اکثراً بیکار هستیم و بعضی کارگرانی که در این صنایع مشغول کار بودند نیز با اتمام برخی پروژه‌های نفت و گاز به جمع ما بیکاران بومی اضافه شده‌اند.

این جوانان طی روزهای گذشته به یکی از شرکت‌های پتروشیمی، خواستار پاسخگویی مقامات آن شده‌اند.

آن‌ها می‌گویند: جوانان بومی باید در اولویت جذب و استخدام در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی باشند.

طی چندسال گذشته مصوباتی در ارتباط با لزوم جذب بومی‌ها و در اولویت قرار داشتن آن‌ها صادر شده است؛ به نطر می‌رسد باید این دست مصوبات در تمام مناطق نفتی و پالایشگاهی کشور در دستور کار قرار بگیرد.

یکی از جوانان شهر چوار با تاکید بر اینکه اشتغال در صنایع محلی، حق مردم بومی است، می‌گوید: ما جوانان شهرستان چوار نباید برای کار آواره شهرها و استان‌های دیگر باشیم؛ وقتی پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه خودمان است.

عباس خان محمدی با بیان اینکه پدرانمان برای ساخت صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی، زمین‌های کشاورزی خود را هدیه کرده‌اند تا شاید سایه صنعت باعث خیر و برکت در منطقه باشد، گفت: وجود این صنایع نه تنها باعث رونق اشتغال جوانان بومی نشده بلکه اندک کارگرانی که هم که در این صنایع مشغول کار بوده‌اند به مرور شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند «ارزش کارگر ارزش حیات جامعه است» مسئولان باید با تاسی از این فرمایش مقام معظم رهبری ضمن اولویت بخشی اشتغال جوانان بومی نسبت به بازگشت به کار کارگران بیکار شده بومی و مشکلات اشتغال آنان اقدام کنند.

او گفت: کارگران پیشقراولان جان بر کف در تمامی عرصه‌ها هستند و همیشه با جان و دل در خدمت جامعه بوده‌اند لذا شورای کارگری استان و شهرستان با برگزاری  جلسات جدی باید ضمن برسی اشتغال جوانان بومی از بیکاری کارگرانی که در آستانه بازنشستگی در معرض بیکاری قرار دارند، ممانعت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما