شناسهٔ خبر: 67186707 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

خیبر خرم آباد که با قهرمانی در لیگ یک توانست بعد از ۱۷ سال استان لرستان را به لیگ برتر برگرداند، حالا به عنوان دومین سهمیه این دیار در تاریخ لیگ برتر توانسته با آمار و ارقامی جالب توجه این صعود را جشن بگیرد.

خیبر و تمام رکوردهایی که جا به جا کرد

خیبر و تمام رکوردهایی که جا به جا کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ خیبر که با ۷۷ امتیاز قهرمان لیگ یک شده، نه تنها در این تورنمنت که در تمام مسابقات فوتبال باشگاهی ایران توانسته رکورد امتیازگیری را تصاحب کند. حالا جالب است بدانید که در عین حال در بین تمام قهرمان‌های لیگ یک بیشترین برد، بیشترین باخت و کمترین مساوی هم به نام این تیم ثبت شده است. خیبر خرم آباد در فصلی که گذشت از مجموع ۳۴ هفته ۲۵ بازی را برنده شد، فقط ۲ مرتبه به تساوی رضایت داد و ۷ بازی را باخت.

با این حساب شمس آذر قزوین که تا پیش از این با ۲۱ برد به لحاظ تعداد برد پیشتاز همه قهرمان‌های لیگ یک بود، حالا این رکوردش را در اختیار خیبر خرم آباد می‌بیند. همچنین تیم‌های فجر سپاسی و شهرخودرو که هر کدام با ۶ باخت قهرمان لیگ یک شده بودند نیز با ۷ باختی که این فصل نماینده خرم آباد داشته، در رده دوم این رکورد منفی قرار می‌گیرند.

نکته جالب دیگر اینکه تیم خیبر خرم آباد در ادوار اخیر لیگ آزادگان همیشه روندی مثبت داشته که در نهایت به قهرمانی این تیم منجر شد:

فصل ۰۰-۹۹: رتبه هفتم با ۴۹ امتیاز

فصل ۰۱-۰۰: رتبه چهارم با ۵۹ امتیاز

فصل ۰۲-۰۱: رتبه پنجم با ۵۲ امتیاز

فصل ۰۳-۰۲: رتبه اول با ۷۷ امتیاز

۲۵۷ ۲۵۱

نظر شما