شناسهٔ خبر: 67186522 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

حل مشکل یک شرکت دانش بنیان در دادگستری استان بوشهر/ مدیرعامل شرکت پایش بوشهر: دادگستری برای پرداخت بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی کمک کرد

ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری بوشهر در راستای اجرای شعار سال، یک شرکت فناور دانش‌بنیان را از بدهی بانکی ۶۰۰ میلیون تومانی نجات داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حمایت از تولید ملی، در چندین سال اخیر به مسئله مهم کشور بدل شده است، به طوری که راه نجات کشور از فشار‌های اقتصادی، حفظ و راه‌اندازی تولید عنوان شده است، در همین راستا رهبر انقلاب هم در چندین سال اخیر، شعار سال را اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند و تمامی قوای سه‌گانه هم برای تحقق این شعار بسیج شده‌اند.

یکی از دغدغه‌های اصلی قوه قضاییه تحقق شعار سال، با حمایت از تولید است، به طوری که هم در سند تحول و تعالی قوه قضاییه به آن اشاره شده است هم بار‌های رئیس قوه قضاییه در سخنرانی‌های مختلفی که داشته، آن را مسئله اصلی و یکی از سیاسیت‌های قوه قضاییه دانسته است که از همه مسئولین قضایی خواسته تا در همین راستا تلاش داشته باشند.

واحد‌های تولیدی، یکی از مشکلات خود را پیچیدگی‌های قانونی و قضایی عنوان می‌کند که باعث نا امیدی تولیدکنندگان از جریان تولید می‌شود. در همین راستا رئیس عدلیه همواره بر اهمیت تحقق و جماعه شعار سال از مجرای برداشتن پیچیدگی‌های قانونی در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان خراسان رضوی تاکید کرد گفت: تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» شرطِ نجات وضع اقتصادی کشور است؛ ما مسئولان باید مجدانه تلاش کنیم تا زمینه مشارکت مردم در امر جهش تولید را فراهم آوریم و موانع پیش‌روی آن‌ها برای فعالیت سالم اقتصادی را برداریم.

 

<div id="video-display-embed-code_406229" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4773037/406229?width=400&height=300"></script></div>

 

بوشهر برای حمایت از تولید چه کاری انجام داده است؟

جهت تحقق سیاست قوه قضاییه مبنی بر حمایت از تولید، مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدیدی که از گروه صنعتی وطن زرین داشت، موانع حقوقی شرکت‌ها را یکی از معضلات تولیدی‌ها دانست و گفت: دادگستری استان بوشهر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از تولید و اشتغالزایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، از شرکت‌های تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زا حمایت می‌کند و این آمادگی را دارد تا ضمن حمایت‌های حقوقی از این شرکت‌ها مشکلات و موانع پیش روی ان‌ها را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید:

حمایت‌های دستگاه قضایی از تولید؛ ۳۸ واحد تولیدی در استان خراسان شمالی احیا و یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شد

آغاز تولید در شرکت روی بندرعباس پس از ۲ سال تعطیلی با تعامل دولت و دستگاه قضایی/ برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی شد

 

حل مشکل شرکت دانش بنیان پایش و اندازه‌گیری

شرکت پایش و اندازه‌گیری بوشهر، یک شرکت دانش بنیان است که بر پایه یک ایده نو پایه‌ریزی شده که در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر استقرار یافته است. حوزه کاری شرکت، تحقیق و ساخت زمینه ابزار دقیق و آنالیزر‌ها و تجهیزات نفت و گاز است که ایده این شرکت مبنی بر احیای آنالیزر‌ها برای اولین بار در استان بوشهر مطرح شده، اما با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، منابع مالی این شرکت دچار مشکل شد.

ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بوشهر برای کمک به منابع مالی این شرکت ورود کرد که در این خصوص زنده بودی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پایش و اندازه‌گیری بوشهر در گفت‌وگو با میزان گفت: در زمان کرونا شرکت دچار کمبود منابع مالی شد و این کمبود تا سال‌ها گریبان گیر شرکت شده بود که فشار مالی زیادی به شرکت وارد کرد، چرا که شرکت یک بدهی بزرگ ۶۰۰ میلیونی به بانک داشت.

وی ادامه داد: سند ملک شرکت هم در وثیقه بانک بود و امکان مصادره آن نیز وجود داشت، اما با اعضای شرکت به دادگستری استان بوشهر مراجعه کردیم و ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بوشهر به موضوع ورود کرد و طی مذاکره با بانک، بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی شرکت را در ۵ سال قسط‌بندی کرد و باعث شد که شرکت از یک فشار ناگهانی مالی نجات پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما