شناسهٔ خبر: 67186494 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار منطقه ۱۲ تهران خبر داد؛

ساماندهی موتورسیکلت‌های بازار تهران/ هوشمندسازی گیت ورودی محدوده داخلی بازار

شهردار منطقه ۱۲ تهران از ساماندهی موتورسیکلت‌های محدوده بازار بزرگ تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

وحیدرضا محمدی انارکی شهردار منطقه ۱۲ تهران، در مورد وضعیت تردد موتورسیکلت‌ها در پایتخت با بیان اینکه براساس آمار‌های موجود حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت با پلاک تهران در شهر تردد می‌کنند، گفت: بخش عمده‌ای از حد متوسط این موتورسیکلت‌ها در مرکز تهران و در محدوده بازار تهران تردد می‌کند و عدم الزام موتورسیکلت‌ها به داشتن طرح ترافیک سبب شده تا حجم ترددشان در این محدوده بشدت افزایش یابد و کنترلی هم بر روی فعالیت و تردد آنها نباشد.

بازار تهران را باید از انبوه موتورسیکلت‌ها نجات داد

وی با بیان اینکه بازار تهران را باید از انبوه موتورسیکلت‌ها نجات داد، افزود: البته طرح‌های مختلف ایجابی و سلبی در محدوده بازار تهران انجام شده است؛ بگونه‌ای که پیرو جلسات متعدد با دادستانی موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها را در محدوده بازار در دستور کار قرار دادیم و پیرو آن تابلو‌های توقف ممنوع و بنر‌های اطلاع رسانی در محدوده نصب شده و به اطلاع راکب‌ها رساندیم که هرگونه توقف موتورسیکلت در این معابر ممنوع است و در غیر این صورت به پارکینگ منتقل می‌شوند.

به گفته شهردار منطقه ۱۲ تهران، بر اساس ساماندهی موتورسیکلت‌ها، کفی در محل‌های یاد شده مستقر و موتور‌هایی که مانع عبور و مرور می‌شدند را به پارکینگ منتقل کردند.

اجرای طرح هوشمندسازی گیت ورودی محدوده داخلی بازار 

وی در توضیح بیشتر درباره برنامه آتی شهرداری منطقه برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار با بیان اینکه در این محدوده موتور‌های حامل بار و مسافر نیز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: برای اینکه مانع ورود این حجم موتورسیکلت به محدوده شویم جلساتی با ارگان‌های مختلف برگزار کردیم تا میزان موتور مورد نیاز خود را اعلام و ما نیز در شهرداری تهران بر اساس ظرفیت موجود بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا در نهایت به موتورسواران مجوز و یا کارت ورود به محدوده را بدهیم.

برقی سازی تمامی جابجایی‌های مسافران در محدوده بازار به زودی

وی با بیان اینکه این طرح در سال‌جاری تعیین تکلیف می‌شود، به هوشمندی سازی گیت‌های ورودی بازار در نیمه اول امسال اشاره کرد و گفت: بعد از ارائه مجوز به موتورسیکلت‌ها می‌توان شرایطی را فراهم کرد که مانع ورود موتورسیکلت‌هایی که مجوز ورود ندارند؛ شد. همچنین ارائه تسهیلات به دارندگان موتور برقی در دستور کار قرار دارد چراکه در نظر داریم برقی سازی تمامی جابجایی‌های مسافران در محدوده بازار به زودی انجام شود.

شناسایی ۵ محل برای توسعه پارکینگ در محدوده بازار

شهردار منطقه ۱۲ تهران افزود: البته برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه پارکینگ در محدوده منطقه ۱۲ به ویژه بازار شده است که بر اساس آن ۵ محل را شناسایی کردیم و به سازمان حمل و نقل شهرداری تهران پیشنهاد دادیم تا برای ساخت پارکینگ اقدام کنند.

نظر شما