شناسهٔ خبر: 67186308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی گسترده در مزارع گندم "شورین" همدان مهار شد

همدان- ایرنا- حریق گسترده در مزارع گندم جاده رباط محدوده روستای "شورین" از توابع شهر همدان پس از ۲ ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان مهار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان در این باره گفت: شامگاه جمعه آتش سوزی در مزارع گندم در جاده رباط به سامانه ۱۲۵ همدان اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی با توجه به گستردگی حریق، آتش نشانان ۶ ایستگاه را در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام کرد.

سیدصادق پورسینا روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که قسمت وسیعی از یک گندم زار طعمه حریق شده و به سرعت در حال پیشگیری به مزارع مجاور است.

وی اضافه کرد: عوامل آتش نشانی همدان در قالب ۱۰ گروه عملیاتی با همکاری نیروهای مردمی و با وجود وزش باد و شرایط بالقوه محیطی برای گسترش آتش، پس از ۲ ساعت تلاش موفق به مهار حریق شده و از گسترش و سرایت به مزارع گندم مجاور جلوگیری کردند.

پورسینا تاکید کرد: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و زمین های کشاورزی در شهر همدان احتمال آتش سوزی در اکثر مناطق این شهر به مراتب بیشتر از سال های گذشته است و بر این اساس از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هر گونه حریقی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی کنند.

لازم بذکر است؛ بی احتیاطی و توجه نکردن به هشدارها از سوی برخی از شهروندان و کشاورزان در ماه اخیر موجب بروز آتش سوزی هایی در سطح شهر همدان شده است.

نظر شما