شناسهٔ خبر: 67186266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

شهرری | نشست مشترک بهزیستی، سپاه و بنیاد شهید

درراستای هم اندیشی و بررسی چالش ها، آسیب های اجتماعی و موضوعات مشترک فی ما بین بهزیستی، سپاه و بنیاد شهید شهرستان ری نشست مشترکی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم  مدیر بهزیستی شهرستان ری  در راستای هم اندیشی وبررسی چالشها، آسیب های اجتماعی و موضوعات مشترک فی مابین با سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید این شهرستان  دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری پیشگیری از آسیب های اجتماعی  و فقر زدایی را امری مهم دانست و گفت:سازمان بهزیستی از جمله دستگاه های دولتی است که دربررسی و کاهش آسیب های اجتماعی با تنوع فعالیت ها  نیاز به همکاری و تعامل سایرنهادها به ویژه سپاه و بنیاد شهید که دارای توان و پتانسیل بالایی هستند را دارد.

وی ضمن تشکر از همکاری سپاه و بنیاد شهید با اداره  بهزیستی  در راستای کاهش آسیب های اجتماعی  با اشاره به دخیل بودن بسیاری از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بحث آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: باید سهم هر دستگاه اجرایی عضو کارگروه اجتماعی فرهنگی مشخص شود و از موازی کاری ها در بحث آسیبهای اجتماعی جلوگیری شود.

سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی با اعلام آمادگی جهت همکاری و پشتیبانی از فعالیت های اجتماعی بهزیستی خاطر نشان کرد: سپاه  آمادگی کامل جهت هدفمند کردن فعالیت ها در کاهش آسیب های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره های مهارت آموزی و پیشگیری را دارد.

 حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید نیز نقش سازمان بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: حمایت از اقشار محروم و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم سازمان بهزیستی می باشد که بنیاد شهید نیز در کنار بهزیستی، همراه و همگام بوده و با حمایت از این نهاد به عنوان یک تکلیف الهی همواره حامی قشر مظلوم و شریف جامعه هدف بهزیستی خواهد بود.
 

 در ادامه این جلسه بر همکاری مشترک و بیشتر سه نهاد انقلابی بهزیستی، سپاه و بنیاد شهید برای محرومیت زدایی تاکید شد و با بحث و بررسی پیرامون چگونگی همکاری و تعامل بیشتر در حوزه های مشترک و مورد نیاز، از جمله؛ ساخت مسکن مددجویان بهزیستی، کمک به درمان مددجویان، اجرای طرحهای آگاهسازی و پیشگیرانه در حوزه مسائل و آسیبهای اجتماعی و معلولیتها، استفاده از توان گروههای جهادی سپاه و بنیاد شهید برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف بهزیستی، اجرای طرحهای پیشگیرانه بهزیستی با استفاده از نیروهای بسیجی عضو پایگاههای مقاومت بسیج، برگزاری دوره های آموزشی – توجیهی ویژه بسیجیان آماده همکاری با بهزیستی و… مقرر شد تا مطالعات بیشتر درخصوص چگونگی عملیاتی نمودن موضوعات مورد نظر  انجام شود.

نظر شما