شناسهٔ خبر: 67186228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کریم موسوی بیان کرد

کاروان قرآنی؛ حلقه وصل جمهوری اسلامی ایران با سایر ملل + فیلم

یکی از اعضای کاروان قرآنی نور اعزامی به سرزمین وحی با اشاره به اینکه حضور این کاروان در ایام حج در عربستان بهترین اتفاقی است که می‌تواند رخ دهد، گفت: این کاروان حلقه وصل جمهوری اسلامی ایران با حجاج سایر کشورهاست.

صاحب‌خبر -

کاروان قرآنی حلقه وصل جمهوری اسلامی با سایر ملل + فیلم

سیدکریم موسوی، مبتهل برجسته کشور و عضو کاروان قرآنی نور اعزامی به سرزمین وحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اتفاقات در موسم حج، حضور قاریان و حافظان قرآن کریم از جمهوری اسلامی ایران در این رویداد است، گفت:  از طریق اعضای کاروان قرآنی نور است که معارف قرآن کریم با بهترین و ملکوتی‌ترین اصوات به استماع حجاج می‌رسد. یعنی در این ایام بهترین سخن‌ها که سخن خداوند متعال است از حنجره قاریان تراز اول به استماع مسلمانانی از کشورهای مختلف می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون، سه بار دیگر نیز در کاروان قرآنی نور حضور داشته است، در مورد تجربیات خود در این زمینه گفت: بهترین تجمعی که یک قاری یا حافظ قرآن می‌تواند در میان آنها تلاوت کند، جمعیت حجاج است. حلقه‌هایی که قاریان ایرانی در ایام حج دارند با حضور حجاجی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود که در رأس آن حلقه، یک قاری ایرانی حضور دارد. 

موسوی با اشاره به اینکه یکی از بالنده‌ترین اتفاقات در سفر حج همین محافل و برنامه‌های تلاوت قرآن کریم است، گفت: براساس تجربیاتی که در ادوار گذشته کسب کرده‌ام می‌گویم که شاید حلقه وصل جمهوری اسلامی ایران و معرفی کشورمان به حجاج سایر ملل چه از نظر سیاسی، چه اجتماعی و ... همین کاروان قرآنی نور و قاریانی است که از ایران اعزام می‌شوند.

این مبتهل برجسته کشورمان اظهار کرد: در ایام حج خداوند همه چیز را با هم می‌چیند، یعنی بهترین شنونده‌ها از کل دنیا گلچین شده و شنونده و مستمع صدای قاریان می‌شوند، اگر یک قاری بخواهد مستمع خود را گزینش کند در هیچ جایی بهتر از ایام حج نمی‌تواند آنها را پیدا کند.

وی در ادامه توصیه‌ای به قاریانی که برای اولین بار به حج اعزام می‌شوند کرد و گفت: سفر حج فارغ از همه معنویت‌هایی که دارد یک دوره بسیار فشرده برای کسب تجربه‌ است. امیدوارم این سفر حج به خصوص برای حج‌اولی‌ها، پر از ثمره باشد. 

این عضو کاروان قرآنی نور بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در فعالیت‌های قرآنی کشور ما حداقل نسبت به برخی کشورهای همسایه مقداری ضعیف‌تر است، بحث پوشش رسانه‌ای برنامه‌هاست. در این زمینه مقداری از کشورهای دیگر عقب‌ هستیم. 

موسوی در پایان تصریح کرد: برای رفع این خلأ اگر ایکنا به عنوان متولی امر پوشش رسانه‌ای حوزه قرآن کریم بتواند گروهی را به این سفر اعزام کند، ثمرات بسیار بیشتری خواهد داشت. اگر هم امکان و اسباب حضور ایکنا فراهم نیست، به صورت برخط و مجازی می‌تواند در کنار اعضای کاروان نور باشد، وقتی این اتفاق رخ دهد، خود به خود هم کیفیت کار بالا می‌رود، چراکه قاریان به این نتیجه می‌رسند که به جز افراد حاضر در مکه، تعداد بیشتری نیز در فضای مجازی تلاوت آنها را می‌شنوند و بدین ترتیب اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

<div id="video-display-embed-code_3477566"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4221008/3477566?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما