شناسهٔ خبر: 67185820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴| شب نخست؛

آتش بازی ژرمن‌ها در آلیانس‌آرنا

تیم ملی فوتبال آلمان در اولین بازی از گروه A مسابقات یورو ۲۰۲۴ اسکاتلند را با نتیجه پر گل از پیش‌ برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ و در بازی افتتاحیه دو تیم آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانس آرنا برابر یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت ژرمن‌ها با پنج گل اسکاتلند را در هم کوبیدند. هرچند شاگردان کلارک به دلیل اشتباه رودریگر و گل به خودی این بازیکن موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.

در نیمه اول این تقابل آلمان بازی خود را هجومی آغاز کرد و نکته جالب توجه این است ناگلزمان از همان سوت آغاز مسابقه به بازیکنان جوان خود فرصت بازی داد. ژرمن‌ها در دقیقه یک فرصت پیش افتادن از حریف خود را داشتند، اما ضربه نه‌چندان دقیق ویرتس در موقعیت تک به تک با گان و اعلام آفساید از سوی داور مسابقه موجب شد آلمان تا دقیقه ۱۰ برای رسیدن به گل صبر کند.

آتش بازی ژرمن‌ها در آلیانس‌آرنا

ژرمن‌ها در دقیقه ۱۰ از سمت راست زمین مسابقه حمله‌ای را تدارک دیدند و پاس در عرض کیمیش برای ویرتس این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد. در نهایت ضربه ویرتس به دلیل اشتباه انگس گان وارد دروازه اسکاتلند شد تا اولین گل آلمان در دقیقه ۱۰ به ثمر برسد.

شاگردان کلارک پس از دریافت گل اول تلاش کردند از طریق ضد حمله به دروازه آلمان نزدیک شوند تا گل خورده را جبران کنند، اما فاصله زیاد بین خطوط اسکاتلند موجب شد ژرمن‌ها در دقیقه ۱۹ و حمله به سمت دروازه گان از روی پاس گل هاورتس برای موسیالا و ضربه این بازیکن به گل دوم دست پیدا کنند.

حملات آلمان در نیمه اول مسابقه تمامی نداشت و شاگردان ناگلزمان برای افزایش اختلاف گل تلاش می‌کردند. عملکرد خوب آلمان در فاز هجومی باعث شده بود شیرازه تیمی اسکاتلند در نیمه اول از هم بپاشد و در نهایت استرس، ناهماهنگی و نا امیدی شاگردان کلارک منجر به گل سوم آلمان توسط هاورتس شد.

بدون تردید اگر در ۴۵ دقیقه ابتدایی مسابقه شانس با شاگردان کلارک یار نبود و در دقیقه ۲۴ VAR برای بازگرداندن پنالتی روی موسیالا به کمک اسکاتلند نمی‌آمد، این تیم با نتیجه سنگین‌تری نیمه اول را به رختکن می‌رفت. هرچند در دقیقه ۳۱ نیز موسیالا برای آلمان موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن به دلیل خطای هند هاورتس مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

آتش بازی ژرمن‌ها در آلیانس‌آرنا

در نیمه دوم نیز ژرمن‌ها شیوه‌ای مشابه با نیمه اول در پیش گرفتند و از همان سوت آغاز مسابقه بازی خود را هجومی آغاز کردند که منجر به چهارمین گل آن‌ها توسط فولکروگ شد. شاگردان ناگلزمان به رغم ایجاد اختلاف چهار گل دست از حمله نکشیدند و در دقیقه ۵+۹۰ نیز توسط امره‌جان موفق به زدن پنجمین گل خود شدند.

گلزنی بازیکنان آلمان در همین پنج گل خلاصه نمی‌شود. چراکه اسکاتلند در نیمه دوم کمی منسجم‌تر بازی کرد و موفق به خلق موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای روی دروازه آلمان شد. از همین‌رو رودریگر با گل به خودی در دقیقه ۸۷ موجب شد اسکاتلند یکی از گل‌های خورده از آلمان را جبران کند.

به‌طور کلی ژرمن‌ها در بازی اول خود به نوعی برای تمام رقبا خط و نشان کشیدند و با کسب سه امتیاز در رده اول جدول گروه A قرار گرفتند. اسکاتلند نیز با تفاضل منفی چهار در جایگاه چهارم حضور پیدا کرد.

آتش بازی ژرمن‌ها در آلیانس‌آرنا

نظر شما