شناسهٔ خبر: 67185800 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کشور دستور آزادسازی ساختمان مخابرات از کنار دیوانخانه وکیل شیراز را صادر کرد

پس از اطلاع رسانی و پیگیری رسانه ها مبنی بر آزادسازی ساختمان مخابرات از کنار عمارت دیوان خانه وکیل و با پی‌گیری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در جریان بازدید احمد وحیدی وزیر کشور از عمارت دیوان‌خانه در شیراز، او بر آزادسازی عرصه تاریخی عمارت دیوان‌خانه دستور داد و تأکید کرد که ساختمان‌های مزاحم به‌ویژه ساختمان مخابرات در این محوطه تاریخی حذف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پورتال وزارت میراث فرهنگی به نقل از احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد: عمارت دیوان‌خانه یکی از بناهای باارزش تاریخی در شهر شیراز است که بایدساختمان مزاحم در کنار این بنا حذف شود.

وزیر کشور افزود: قبلاً شهرداری برخی از بناهای مزاحم در این محوطه را تملک و حذف کرده است و هم‌اکنون باید ساختمان مخابرات در این مجموعه هم تخریب و حذف شود.

او با بیان اینکه با حذف و تملک ساختمان‌های مزاحم، مجموعه‌های تاریخی در بافت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود، گفت: عمارت تاریخی دیوان‌خانه در دل پروژه بازآفرینی محور زندیه قرار گرفته است و به‌طور حتم با اجرای این پروژه و احیای آثار در بافت تاریخی بازآفرینی واقعی اتفاق می‌افتد.

با پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عمارت دیوان‌خانه که یکی از بناهای دوره زندیه در شیراز است پس از دو دهه در نوروز امسال بازگشایی و به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل شد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما