شناسهٔ خبر: 67185224 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

معادلات چند مجهولی نیمکت پرسپولیس/ داخلی یا خارجی؟

چندی پیش خبر خداحافظی اوسمار ویرا با سرخ‌پوشان اعلام شد و مدیران پرسپولیس حالا به دنبال بهترین جایگزین برای این مربی برزیلی روی نیمکت تیم قهرمان هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پس از پایان لیگ بیست و سوم و قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس تمام هواداران بر این باور بودند که اوسمار ویرا، مربی موفق برزیلی این تیم با تمدید قرارداد خود یک فصل دیگر هدایت سرخپوشان را بر عهده خواهد گرفت، اما به یکباره ورق برگشت و این مربی برزیلی چندی قبل به طور رسمی خبر خداحافظی‌اش از جمع سرخ‌پوشان را اعلام کرد.

اوسمار ویرا که پیش از پایان لیگ حتی لیست نقل و انتقالاتی خود را هم به باشگاه ارائه داده بود و در چندین نشست خبری اعلام کرده بود که مایل به تمدید قرارداد خود است، اما پس از پایان لیگ نظرش عوض شد و مقصد خود را تغییر داد. حال با خروج این مربی گزینه‌های زیادی روی میز درویش قرار دارد. 

تلاطم در اردوی سرخ‌پوشان؛ گزینه اصلی کیست؟

بین بسیاری از مربیان پرسپولیس که بیش از یک دیدار هدایت سرخپوشان را به عهده داشته‌اند، اوسمار ویرا با ۷۶.۴۷ درصد برد در مسابقات، بهترین آمار تاریخ این باشگاه را از آن خود کرده است. این مربی در حالی از پرسپولیس جدا شد که با میانگین امتیاز ۲.۴۷ بهترین میانگین امتیازگیری در تاریخ سرمربیگری تیم پرسپولیس را بر جای گذاشت.

در هر حال مدیران پرسپولیس باید تکلیف نیمکت این تیم را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی برای فصل جدید هرچه زودتر مشخص کنند، چون از دست رفتن زمان مصادف است با کاهش شانس موفقیت در فصل پیش رو.

در این میان اسامی گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی پیرامون نیمکت سرخپوشان مطرح می‌شود، از علی دایی و مهدس تارتار گرفته تا کارلوس کی‌روش و دراگان اسکوچیچ سرمربیان سابق تیم ملی فوتبال، اما آنچه مشخص است و از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس به رسانه‌ها اعلام شده، سرمربی فصل آینده سرخپوشان قطعاً خارجی خواهد بود.

والتر ماتزاری یکی از گزینه‌هایی است که گفته می‌شود مدیران پرسپولیس با وی وارد مذاکره شدند. شنیده‌ها از مربی ایتالیایی ۶۲ ساله از این حکایت دارد که از طریق یک مدیربرنامه شناخته شده، سرمربی سابق ناپولی که سابقه حضور در تیم‌هایی مانند کالیاری، تورینو، اینتر و…. را در کارنامه خود دارد به مدیران باشگاه معرفی شده است تا در شلوغی نقل و انتقالات و انتخاب سرمربی جدید برای پرسپولیس این نام هم به گزینه‌های هدایت قهرمان لیگ برتر اضافه شود.

تلاطم در اردوی سرخ‌پوشان؛ گزینه اصلی کیست؟

اما اصلی‌ترین گزینه‌ای که احتمال انتخابش به عنوان سرمربی پرسپولیس وجود دارد، دراگان اسکوچیچ مربی ۵۵ ساله سابق تیم ملی است. اسکوچیچ که سابقه مربیگری در تیم‌های ملوان، فولاد، خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان را در کارنامه دارد مدتی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و در این مقطع نیز موفق شد تیم ملی را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند. این مربی با نظر فدراسیون پس از این موفقیت برکنار شد و به مدت یک فصل هدایت تیم زیر ۲۱ سال تیم ملی کرواسی را بر عهده گرفت.

تلاطم در اردوی سرخ‌پوشان؛ گزینه اصلی کیست؟

این در حالی است که این مربی طی روزهای گذشته در جریان یک دیدار دوستانه مقابل تیم زیر ۲۱ سال سوئد با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورده است!

در دوران هدایت تیم ملی توسط دراگان اسکوچیچ، مهدی ترابی و مرتضی پورعلی گنجی بازیکنانی بودند که در بهترین روز‌های فوتبالی نیمکت نشین مطلق بودند و حال با اعلام برخی شایعات از پیوستن این مربی به اردوی سرخپوشان احتمال اینکه تمدید قرارداد این دو بازیکن تحت تاثیر قرار بگیرد وجود دارد.

تلاطم در اردوی سرخ‌پوشان؛ گزینه اصلی کیست؟ 

از سوی دیگر‌ از نوبیشا جووویچ، مربی ۴۹ ساله و مونته‌نگرویی به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های باشگاه پرسپولیس برای جانشینی اوسمار نام برده می‌شود. این مربی سابقه هدایت تیم‌های سفاکسین تونس الفیصلی اردن الزمالک مصر، الشرطه عراق، الاهلی قطر و خورفکان امارات را در کارنامه خود دارد. این مربی که هدایت خورفکان را در لیگ امارات بر عهده داشته است در ۲۱ بازی روی نیمکت این تیم آمار ۴ برد، ۴ مساوی و ۱۳ شکست را به ثبت رسانده است.

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی دیگر گزینه‌ای است که در فضای مجازی برای هدایت سرخپوشان اسمش مطرح شده است، هرچند به نظر می‌رسد مطرح شدن نام کی‌روش تنها یک بازی رسانه‌ای باشد تا گزینه مذاکره.

پیتر شگرت، سرمربی سابق تیم ملی تاجیکستان که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر با این تیم دست به شگفتی‌سازی زده بود و تا مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها پیش هم رفته بود و یک نام آشنا برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران است، نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی اوسمار مطرح شد، هر چند این مربی خیلی زود خبر مذاکراه با سرخپوشان را تکذیب کرد تا روشن شود مطرح‌شدن این نام بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای بوده تا مذاکره رسمی.

در کنار نام مربیان خارجی اسامی مربیان داخلی همچون علی دایی و مهدی تارتار نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شود، اینکه رضا درویش بارها از علاقه خود برای همکاری مجدد با علی دایی صحبت کرده بر کسی پوشیده نیست، اما بعید است در شرایط کنونی این همکاری به نتیجه برسد.

مهدی تارتار دیگر نامی است که گفته می‌شود از سوی تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس به درویش پیشنهاد شده است، نامی که او هم به نظر می‌رسد شانس چندانی برای نشستن روی نیمکت تیم بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس نداشته باشد و هواداران اقبال چندانی به وی نشان نخواهند داد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که مدیران پرسپولیس چه تصمیمی را برای آینده نیمکت مربیگری سرخ پوشان دارند و گزینه‌هایی که تاکنون نام آنها در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی مطرح شده بیشتر از این است یا اینکه از بین همین گزینه‌ها یک نفر به عنوان سرمربی فصل آینده سرخپوشان انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما