شناسهٔ خبر: 67185183 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اتحادیه اروپا طبق گزارش‌ها، اپل را به‌دلیل تخطی از قوانین، ج... -

اقتصاد ایران: اپل ممکن است به‌دلیل عدم رعایت قوانین، بیش ‌از یک میلیارد دلار از درآمد خود را از دست بدهد.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش فایننشال تایمز، کمیسیون اروپا قصد دارد اپل را به‌دلیل عدم پایبندی به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) و نقض تعهدات خود جریمه کند. اپل پیش‌تر متعهد شده بود که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اجازه دهد که بدون پرداخت کارمزد، کاربران را به پیشنهادات خارج از اپ‌استور هدایت کنند.

به‌نظر می‌رسد اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهد Core Technology Fee را مورد هدف قرار دهد؛ اما اتهامات وارده هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده‌اند. اپل ممکن است، تا ۵ درصد از میانگین درآمد روزانه‌ی خود در سراسر جهان را از دست بدهد که اکنون بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد.

مقالات مرتبط
  • سایدلود در راه آیپد؛ اروپا به تغییرات آیفون بسنده نمی‌کند
  • اروپا تغییرات اکوسیستم آیفون را به دقت زیر نظر دارد؛ هشدار جدی به اپل

اپل پیش‌از تایید رسمی اتهامات وارده توسط رگولاتورها می‌تواند تغییراتی را در iOS اعمال کند. کمیسیون اروپا تا هفته‌های آینده‌ نظر قطعی خود را اعلام خواهد کرد.

اپل مدتی‌ است به توسعه‌دهندگان در اتحادیه‌ اروپا اجازه ‌می‌دهد تا برنامه‌های خود را در فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین ارائه دهند؛ اما تنها درصورتی‌که کارمزد Core Technology Fee را پرداخت کنند. اپل همچنین الزام به استفاده از موتور WebKit را برداشته و برای مطابقت با DMA، در به‌روزرسانی‌ iOS 17.4 امکان پرداخت از وب را نیز ممکن کرده است.

نظر شما