شناسهٔ خبر: 67185167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

فعال سیاسی اصولگرا:

پزشکیان موقعیت خیلی خوبی برای رأی آوری دارد

صاحب‌خبر -

فعال سیاسی اصولگرا گفت: پزشکیان موقعیت خیلی خوبی دارد، کل جبهه اصلاحات فقط یک کاندیدا دارد و اگر با عینک دیگری بخواهیم تحلیل کنیم، باید گفت شورای نگهبان کاملا به سمت اصلاح‌طلبان عمل کرده است زیرا نامزدهای جبهه اصلاحات را در یک نفر خلاصه کرده است و رقیبی وجود ندارد اما در اصولگرایان ۵ نفر هستند. سید حسین نقوی حسینی، درگفت‌وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به این پرسش که در انتخابات پیش رو قطب‌های انتخاباتی چه کسانی هستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم یک طیف‌بندی در بین ۶ کاندیدای مورد تایید قرار گرفته شده، داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که از اصولگرایان تند یا رادیکال گرفته تا اصولگرایان سنتی و اصلاح‌طلب نامزد داریم. آقای پزشکیان از بین طیف اصلاح‌طلبان مورد تایید قرار گرفت، ایشان در لیست کاندیداهای جبهه اصلاحات هم قرار داشت و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت. وی افزود: آقای پورمحمدی هم از جامعه روحانیت و اصولگرایان سنتی و گرایش معتدل‌تری از بقیه نامزدها دارند. آقایان قاضی‌زاده هاشمی، جلیلی و زاکانی تقریبا طیف دولت محسوب می‌شوند و آقای قالیباف هم اصولگرای مستقل هستند. به اینکه بین آقایان پزشکیان، قالیباف و جلیلی یک رقابت سه جانبه شکل  خواهد گرفت.

نه قالیباف انصراف می‌دهد نه جلیلی

وی باره احتمال کناره‌گیری جلیلی به نفع قالیباف، تصریح کرد: من بعید می‌دانم که همچین ائتلافی شکل بگیرد. نه قالیباف انصراف می‌دهد نه جلیلی. شاید آقای پورمحمدی یا زاکانی یا قاضی‌زاده هاشمی در بین اصولگرایان به نفع کاندیدای خودشان کنار بروند اما رقابت میان این ۳ قطب جدی خواهد شد، آقای جلیلی و قالیباف حتما در صحنه می‌مانند و آقای پزشکیان هم هست.

زاکانی شانسی ندارد، خیلی قواعد را زیر پا گذاشته

نقوی حسینی در مورد زاکانی نیز گفت: آقای زاکانی باید ارزیابی دقیقی از شرایط اصولگرایان در رقابت شکل گرفته داشته باشد، او در این میان، امکان رقابت ندارد مگر اینکه بخواهد در رقابت‌ها بماند ولی شانس انتخاباتی برای آقای زاکانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: آقای زاکانی هم در دوره گذشته بودند و شرایط او را دیدیم، این دوره که شهردار تهران بودند و مطالبات مردم روی زمین بوده و برخلاف دوره آقای قالیباف، چیزی از او ندیدند و نباید توقع داشته باشد که مردم از او استقبال کنند.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: من خیلی منتقد زاکانی منتقد هستم چون خیلی قواعد را زیر پا گذاشت. او در مجلس یازدهم، از قم کاندیدا شد. آن جا در تمامی سخنرانی‌ها و سوالاتی که از او می‌پرسند، گفت که من آمده‌ام چهار سال برای مردم قم نمایندگی کنم.

حتی آن جا به نمایندگان قبلی قم انتقاد می‌کرد، از جمله رئیس وقت مجلس و عملکرد ایشان را نقد می کرد و می گفت که این افراد آمدند و رای شما را گرفتند و رئیس مجلس شدند و امور شما را دنبال نکردند.

 

نظر شما