شناسهٔ خبر: 67184667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زاکانی: معیشت و سفره مردم را در دولت آینده پیگیری می‌کنم - اکونیو

اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت بنده در جهت معیشت مردم و مشکلات مردم هدف اصلی است و توسعه و پیشرفت زیرساخت‌ها را خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه جمعه (25خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری، اظهار کرد: در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه در تدوین و تصویب کدام  از برنامه‌های توسعه کشور نقش داشته‌اید، اظهار کرد: بنده 4 دوره نماینده محلس بودم. سه دوره به صورت کامل  و یک دوره نیز در اواسطش به شهرداری تهران رفتم.

وی گفت: در مجلس هفتم دیدیم این برنامه اشکالات اساسی دارد. بند الف ماده 3 شرایط به سمت می‌رفت که مبانی غلط آن دلاری کردن نرخ  ارز در واقع نرخ انرژی را ایجاد می‌کرد. ما آنجا برنامه را اصلاح کردیم. برنامه پنجم که در تصویب آن مداخله داشتیم و در برنامه ششم دولت آقای روحانی برنامه را نیاورد و اما پیش‌نویس برنامه را متصدی بودم و لذا در نوشتن یک برنامه هم نقش داشته‌ام و در مجلس دهم مجدد این برنامه به تصویب رسید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در مجلس نهم پیش‌نویس برنامه ششم  را متصدی آن بودم. البته آن مجلس پایان پیدا کرد و در مجلس دهم این برنامه به تصویب رسید.

زاکانی با بیان اینکه در مجلس یازدهم‌ در مرکز پژوهش‌ها به عنوان رئیس مسئولیت داشتم، افزود: با این موارد لذا به برنامه‌های توسعه‌ای اشراف دارم و میدانم اجرای درست به چه صورت انجام می‌گیرد و برنامه پنج‌ ساله برای کشور بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه قانون برای اجراست، گفت: کسی که آن را قبول ندارد، وارد عمل نشود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت بنده در جهت معیشت مردم و مشکلات مردم هدف اصلی است و به دنیال توسعه و پیشرفت زیرساخت ها را خواهیم داشت.

دهه نود، دهه عبرت ماست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای کشور برای اجرا نوشته می‌شود، گفت: در مسیر اجرای برنامه‌ها با ضعف مدیریتی و مجریان غیر معتقد مواجه بوده‌ایم. لذا نوشتن برنامه یک حرف است و اجرای آن مهم است و رئیس جمهور باید اشراف داشته باشد تا سرش کلاه نگذارند!

وی  با اشاره به حضورش در مجموعه شهرداری تهران در 33 ماه گذشته اضافه کرد: شهرداری تهران با برنامه‌ریزی انجام داد 70درصد از برنامه چهارم شهر تهران مصوب شورای شهر تهران اجرا کرده است و در واقع بالاترین توانمندی موجود در کشور مردم هستند.

زاکانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کشور افزود: دهه نود، دهه عبرت ماست؛ با بسیج همه امکانات کشور با تکیه به مردم کشور می‌تواند پیشرفت کند و معتقدم با برنامه‌ریزی و بسیج کشور با تکیه به مردم پیشرفت صورت می‌گیرد. درکشور فرصد و تهدیدها وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قانون اساسی گفت: اصل 100 قانون اساسی به ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها اشاره دارد . ما در تهران حرکت کردیم و با همکاری دولت توانستیم پیشرفتهایی را در تهران داشته‌ایم که مصداق بارز آن کلنگ زنی 200 هزار واحد مسکونی بود که منجر به تولید و اشتغال و رشد اقتصادی می‌شود.

سفره مردم کوچک‌تر شده است

وی با اشاره به فرمایشات حصرت امام خمینی (ره) در زمان دفاع مقدس اضافه کرد: ایشان در زمان دفاع مقدس فرمودند جنگ در راس امور است اما امروز به نظر من تولید در راس امور است و با تیکه بر مردم خیلی از مشکلات حل‌شدنی است.

زاکانی اظهار کرد: زمانی که اقای رئیسی دولت را تحویل گرفتم بالغ بر 39 درصد ضریب جینی بود و حکایت از این می‌کرد با توجه به افشار محروم جامعه این ضریب جینی را کاهش بدهیم و عدالت را در جامعه افزایش دهیم و ما در این بخش یک بسته را به عنوان بسته رفاه برای خانواده درنظر گرفتیم و در این بسته چند هدف را دنبال می‌کنیم. هدف اول ناظر به سلامت مردم است. سلامت برای مردم اهمیت دارد علاوه بر درد بیماری درد نداری نکشند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت حوزه سلامت ادامه داد: در برنامه‌ریزی می توان  100 درصد مردم را تحت بیمه قرار داد و 70 درصد مردم بیمه تکمیلی می‌شوند و 40 درصد مردم درمان رایگان خواهند گرفت. درمان بیماران صعب‌العلاج رایگان خواهد شد و برای اقشار خاص هم درمان را رایگان خواهیم کرد و منابع این موضوع هم دیده شده است و همه آن مهیاست.

وی همچنین به موضوع بسته‌های معیشتی اشاره کرد و گفت:  70 درصد مردم بسته‌های معیشتی دریافت خواهند کرد تا سر گرسنه زمین نگذارند چرا که سفره مردم کوچک‌تر شده است و باید این موضوع را اصلاح کنیم و مورد بعدی آموزش است و مردم با تلاش خودشان می‌توانند سبد دارایی خودشان گسترش دهند و باید توان خرید مردم بالا ببریم.

زاکانی در ادامه این برنامه به ورود شهرداری تهران در حوزه ساخت مسکن پرداخت و افزود: در حوزه مسکن با تجربه‌ای که در شهرداری تهران داشتیم ایده‌ای را در این حوزه به شهید رئیسی ارائه شد تا مشکل مردم در مسکن حل شود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها:

نظر شما