شناسهٔ خبر: 67184302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دزد گوشواره دختربچه‌ها دوباره به دام افتاد

روزنامه جوان

بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز قبل مأموران مخفیگاه متهم را در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران شناسایی و او را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مجرم سابقه‌دار پس از آزادی از زندان دوباره به سراغ دختربچه‌ها می‌رفت و گوشواره آن‌ها را سرقت می‌کرد تا اینکه بار دیگر به دام پلیس افتاد. 
اواسط خردادماه، مردی در تهران همراه دو دختر چهار و شش ساله‌اش به اداره پلیس رفت و از سارقی به اتهام سرقت طلا‌های دو دختر خردسالش شکایت کرد. وی در توضیح ماجرا گفت: «خانه ما در یکی از خیابان‌های جنوب‌شرقی است، ساعتی قبل دو دخترم برای بازی به داخل کوچه رفته بودند تا اینکه لحظاتی قبل دخترانم گریان به خانه آمدند و گفتند مرد موتورسواری آن‌ها را ربوده و پس از سرقت النگو و گوشواره‌هایشان دست و پایشان را با روسری‌شان بسته و فرار کرده است.»
 بازی با دختر بیمار 
با شکایت مرد جوان، پرونده به دستور قاضی افضلی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت برای بررسی در اختیار تیم زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام از دختران خردسال تحقیق کردند. دختر شش ساله گفت: «همراه خواهرم داخل کوچه بازی می‌کردیم که مردی پیش ما آمد. او گفت دخترش در خانه بیمار است و همبازی ندارد و از ما خواهش کرد همراه او به خانه‌اش برویم و با دخترش بازی کنیم تا حالش خوب شود. او ما را سوار موتور کرد و در نزدیکی یک خانه موتورش را نگه داشت. در خانه باز بود، وقتی وارد خانه شدیم در پله‌ها به زور طلا‌های ما را گرفت. می‌خواستیم گریه کنیم، اما او ما را ترساند و بعد هم به پارکی در آن نزدیکی برد و با روسریمان دست و پا و دهانمان را بست و ما را رها و خودش فرار کرد. پارک خلوت بود و کسی به آنجا رفت و آمد نداشت. ما ۱۰ دقیقه بعد به سختی دست و پایمان را باز کردیم و به خانه برگشتیم.»
 متهم سابقه‌دار 
مأموران پلیس در نخستین گام به خانه مورد نظر رفتند و دریافتند ساکنان آن ساختمان، متهم را نمی‌شناسند و سارق وقتی با در باز آن خانه روبه‌رو شده دختران خردسال را به آنجا برده و طلا‌های آن‌ها را سرقت کرده است. در حالی که مأموران با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شده بودند با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر سارق را به دست آوردند و متوجه شدند او از سارقان سابقه‌دار است که سال ۹۶ به همین اتهام در شهرستان بناب آذربایجان‌شرقی دستگیر و به ۱۵ سال حبس هم محکوم، اما سه سال بعد با آزادی مشروط از زندان آزاد می‌شود و این‌بار سرقت‌های خود را در  تهران پی می‌گیرد. 
بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز قبل مأموران مخفیگاه متهم را در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران شناسایی و او را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

نظر شما