شناسهٔ خبر: 67184086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دیدار مسؤولان دستگاه قضا با خانواده شهید «توکل محمدی و حسین حبیبی» در زنجان

جمعی از مسؤولان دستگاه قضا در راستای پیگیری مشکلات حقوقی جامعه ایثارگران با خانواده شهیدان والامقام «توکل محمدی و حسین حبیبی» در زنجان دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «فرجی برحق» رئیس کل دادگستری، «عباسی» دادستان، «احمدی» معاون قضایی، «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و جمعی از معاونان و مسؤولان این بنیاد در راستای اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به منظور پیگیری مشکلات حقوقی این عزیزان با خانواده شهیدان والامقام «توکل محمدی و حسین حبیبی» در زنجان دیدار و گفتگو کردند. 

رئیس کل دادگستری و مسؤولان قضایی استان ضمن دیدار با خانواده این شهدای معزز، یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشته و بر تداوم راه شهدا و تبیین سیره عملی شهدا در جامعه را توسط همه مردم و مسئولان تاکید کردند.

مسؤولان همچنین در این دیدارها پیگیر مسائل و مشکلات حقوقی این عزیزان شدند.

شهید والامقام «حسین توکل محمدی» دوم اسفند ۱۳۴۶‏، در روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ذکریا، گاوداری داشت و نام مادرش شاه‌بیگم بود. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کفاش بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم بهمن ۱۳۶۳‏، با سمت بی سیم چی در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شکم، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

شهید والامقام «حسین حبیبی» فرزند اصغر و گلی رستمی ۱۳ خردادماه ۱۳۴۸ در زنجان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام در کنار تحصیل، در مسجد عباسیه نیز فعالیت فرهنگی داشت و از طریق یگان اعزامی بسیج در سال ۱۳۶۳ وارد مناطق عملیاتی شد و به‌عنوان غواص مشغول به خدمت شد.

دو سال از حضورش در جبهه می‌گذشت که در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد و پس از رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیار در سه روز از دی ماه ۱۳۶۵ و در همین عملیات، شهد گوارای وصال را نوشید و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

این شهید راه حق مفقودالاثر بود و در نتیجه تلاش گروه تفحص پیکرش پیدا و به آغوش خانواده بازگردانده شد. او در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما