شناسهٔ خبر: 67183456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ازدواج آسان علی و فاطمه

همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنان علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) بانوی دو عالم در روز بیستم خرداد ماه، علی آقا قربانپور و فاطمه گرامی زوج جوان بابلی با سبک ازدواج آسان به خانه بخت رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در تقویم رسمی کشورمان، سالروز ازدواج فرخنده و مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که مصادف با اول ذی‌الحجه هر سال است، به‌عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.داماد ۲۶ ساله بابلی در روز ازدواج به همراه همسفر زندگی‌اش بر سر سفره عقد نشستند هدیه سفر رایگان به مشهد را از شهردار این شهرستان دریافت کردند.

علی آقا که فرزند آخر مرحوم قربانپور پاسدار و جانباز بابلی است و در مرکز کمپ ماده ۱۶ مشغول فعالیت است چهارم خرداد ماه جاری به همراه والده، برادر و خواهران بزرگتر به خواستگار فاطمه خانم رفت.

فاطمه گرامی یعنی عروس خانم ۲۲ سال دارد و دانشجوی ترم سه دانشگاه پیام نور در رشته حسابداری است، او توسط همسر یکی از دوستان به علی آقا معرفی شد و بعد مدت کوتاهی آشنایی و انجام تحقیقات توسط خانواده داماد بساط ازدواج فراهم شد.آقای داماد در گفت و‌گو با ما به ناباورانه بودن این ازدواج اشاره میکند، اینکه به مادرش می‌گفت قصد ازدواج ندارد و شرایط اقتصادی فراهم نیست، اما الان معتقد است که اگر فرد مورد علاقه در زندگی بر سر راه جوانان قرار بگیرد و آنها مسیر درست یعنی ازدواج را انتخاب کنند خداوند بقیه چیزها را حل و به قولی خودش ردیف می‌کند.

او و همسرش که هم نام امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هستند تصمیم گرفتند در سالروز ازدواج این دو بزرگوار ازدواج کنند، تا این روز برای همیشه ماندگار شود.

جالب است بدانید که این زوج پس از خریدن حلقه ازدواج نیت کردند برای برپایی مراسم ساده، عقد را در سالن عقدی که در نزدیکی مسجد الغدیر بابل قرار دارد و توسط یک خیری برای برپایی رایگان مراسم ازدواج تاسیس شده برپا کنند.و به این ترتیب بود که آقای داماد در روز عقد فقط دستمزد عاقد را پرداخت کرد و باحضور حدود ۷۰ مهمان خطبه عقد جاری شد.مهریه فاطمه خانم به نیت ۷۲ تن شهدای حماسه عاشورا در کربلا و حضرت سیدالشهدا همچون دیگر اعضای خانواده داماد ۷۲ سکه تعیین شد.

مراسم در فضای شیک و باشکوه برگزار شد، عروس و داماد از ورود شهردار و اعضای شورای شهر سوپرایز شدند و قشنگ‌تر اینکه در کنار دریافت هدیه، سفر رایگان به مشهد را در حالی که یکی دو روز قبل سعی بر رزو کردم جا برای زیارت امام هشتم (ع) داشتند اما میسر نشد، نصیبشان شد.

 به گفته علی قربانپور اگر زوجین درک متقابل و تفاهم داشته باشند می‌توانند بدون وارد کردن فشارهای مالی به خانواده‌ها آسان ازدواج و عروسی کنند، البته رفتار خانواده‌ها و اینکه دو طرف طرز فکری مشابه داشته باشند نیز مهم است.

آقای داماد در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اگر بریز و بپاش نباشد عروس و داماد احساس کمبود می‌کنند، تاکید کرد که برعکس اگر این افکار نباشد بساط ازدواج زوج‌های فراوانی فراهم خواهد شد.

نظر شما