شناسهٔ خبر: 67183280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح زنان کارآمد، روستای سرآمد در باغچمک بم

همزمان با هفته جهاد کشاورزی طرح اشتغال زنان روستایی در روستای باغچمک بم آغازبکار کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مشاور وزیر در امور بانوان و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی گفت: روستای باغچمک از توابع شهرستان بم با توجه به سرآمد بودن در تولید سرکه خرما به عنوان پایلوت طرح زنان کارآمد انتخاب و این طرح در این روستا افتتاح شد. 

مریم طهماسبی در حاشیه آیین افتتاح طرح زنان کارآمد،روستای سرآمد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در این طرح بحث مدیریت پسماند در حوزه ضایعات بخش کشاورزی و استفاده از خرمای درجه ۲ و سه برای تولید سرکه خرما و همچنین سایر فرآورده های خرما در دستور کار قرار گرفت.  

بگفته وی هدف اصلی این طرح در روستا، تکمیل زنجیره ارزش با استفاده از توان و ظرفیت زنان روستایی است زیرا زنان بیشترین ظرفیت را در تبدیل و فرآوری محصولات و مدیریت پسماند محصولات کشاورزی دارند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان با اشاره به مشکل مکان زنان روستای باغچمک برای این طرح گفت: طبق موافقت اولیه و اعلام آمادگی صندوق توسعه بخش کشاورزی استان کرمان، تعاونی زنان نوآور می توانند عضو صندوق حمایت توسعه استان شود تا از طریق آورده این زنان تسهیلاتی برای مکان دریافت کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_11216221"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4259742/11216221?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما