شناسهٔ خبر: 67183192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری؛ زاکانی: ظرف 4 سال دغدغه مسکن مردم را حل خواهیم کرد/ انتخاب رئیس ستاد دانشگاهیان قالیباف/ پزشکیان: دختران و پسران ما با ما مشکل پیدا کردند/ قاضی‌زاده هاشمی: زمان مدرسه رفتن فرزندان ما مبنای اسلامی و ملی ندارد/ پورمحمدی: نگران هیچ مذاکره‌ای نیستیم

صاحب‌خبر -

شفقنا_ کمتر از دو هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم باقی نمانده و در این روزها نامزدهای انتخاباتی در حال بیان وعده های خود هستند.

در ادامه مهم ترین و تازه ترین اظهارات و اخبار حوزه انتخابات را بخوانید:

انتخاب رئیس ستاد دانشگاهیان قالیباف

سید محمد حسینی رئیس ستاد دانشگاهیان قالیباف شد.

زاکانی: رفع مشکلات معیشتی مردم را دنبال می‌کنیم

علیرضا زاکانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: ظرف چهار سال دغدغه مسکن مردم را حل خواهیم کرد. دولت بنده دولت خدمت است و رفع مشکلات معیشتی مردم را دنبال می‌کنیم.

پزشکیان: حق و عدالت در جامعه گم شده است/ اهل شعار دادن نیستم

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با مردم حضور یافت. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای اینکه حق و عدالت در جامعه شکل بگیرد، لاجرم نیاز به اصلاحات است. من نمی‌توانم اصلاح نکرده از حق و از عدالت دفاع کنم؛ برای اینکه حق و عدالت در جامعه گم شده است و خیلی از جاها عمل نکرده و ضد آن عمل می‌کنند.

او افزود: مدرسه و مسجد و ادارۀ جوانان که ما بودیم. آمریکایی‌ها را که بیرون کرده بودیم. چه کردیم که جوانان ما این‌طور شده‌اند؟ هرچه تندتر برویم از هدفمان دورتر می‌شویم. جوانان ما آیندۀ ما هستند

همچنین این نامزد انتخاباتی  ظهر جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در همایش زنان ستاد انتخاباتی خود با بیان اینکه «من اهل شعار دادن نیستم»، اظهار کرد: هیچ گاه برای گرفتن رای در زندگی خودم دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم. من به اصولی معتقدم که حق و عدالت است و از این اعتقادات هم دست بر نخواهم داشت.

قاضی زاده هاشمی: جدی ترین برنامه من در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه -۲۵ خرداد- به مدت ۹۰ دقیقه مهمان برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما است. وی گفت: معتقدم با سازوکار های اول انقلاب نمی‌توان مسائل گام دوم انقلاب را پیش برد. نظام تعلیم و تربیت عمومی نباید فقط محدود به ۱۲ سال باشد.  بیشترین زمان تربیت پذیری کودکان از سه سالگی تا هشت سالگی است. زمان مدرسه رفتن فرزندان ما مبنای اسلامی و ملی ندارد. یادگیری مهارتی که منجر به شغل شود حائز اهمیت است. به عنوان یک جراح و استاد دانشگاه به شما می‌گویم نصف زمانی که تحصیل کردم، اضافی بوده است؛ بنابراین نباید فرزندانمان را به حال خود رها کرد. جدی ترین برنامه من در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

جلیلی: در پیشرفت‌های علمی غیبت تاریخی داشته‌ایم

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز جمعه ۲۵ خرداد با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما، به سوالات پاسخ داد. نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در پیشرفت‌های علمی غیبت تاریخی داشته‌ایم و دیگران با پیشرفت علمی، قدرت خود را افزایش داده‌اند و در جایگاه آنها در مناسبات بین المللی تاثیر داشته است و این موضوع به ویژه در یکی دو قرن اخیر محسوس است و اگر اکنون در بزنگاه هستیم و دیگر عقب‌ماندگی علمی نداریم و نقطه عطف هایی وجود دارد، دیگر عقب ماندگی نداریم و باید بتوانیم در اینجا از فرصت‌ها استفاده کنیم و با بهرهگیری از هوش مصنوعی و کوانتوم ظرفیت و توان خود را ارتقا دهیم و در مناسبات از این رهگذر جایگاهی برای خود پیدا کنیم.

پورمحمدی: مردم باید ثروتمند باشند

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ویژه برنامه تبلیغاتی صف اول حاضر شد و گفت: عدالت به عنوان شورای آرمانی انقلاب اسلامی باید محقق شود، مردم باید ثروتمند باشند تا دولت ثروتمند شود یعنی درآمد سرانه باید افزایش یابد. عدالت هم قدرت و ثروت را تضمین می‌کند.

نظر شما