شناسهٔ خبر: 67182944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت گیلاس از باغهای مازندران

گیلاس، نوبرانه‌ای تابستانه از راه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌چند روزی است که حاشیه جاده هراز در مازندران پر شده از میوه‌های خوش رنگی به نام گیلاس که هر مسافری را برای خریدن این میوه خوشمزه و محبوب مجاب به توقف می‌کند.

لاریجان منطقه‌ای است که نخستین گیلاس‌های مازندران به مرحله برداشت می‌رسند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: سطح درختان سیاه ریشه در منطقه لاریجان ۳۵۴۰ هکتار با فعالیت ۴۵۰۰ بهره بردار و سطح زیر کشت گیلاس ۱۷۲۷ هکتار با ۲۲۰۰ بهره بردار است.
مهرداد فولاد افزود: این تعداد بهره بردارسالانه ۱۶ هزار میلیارد ریال از فروش گیلاس باغها به ویژه در اراضی شیب دار عایدشان می‌شود.

 زمین‌هایی که تا  چند سال قبل  هیچ کاربردی نداشتند.

تلفیق کار و همت کشاورزان با روش‌های علمی و تعامل با مهندسان کشاورزی حال دل باغداران را خوب کرده به طوری که برداشت محصول از ۳۰ تن در هکتار به تقریبا دو برابر و ۶۰ تن در هکتار رسیده است.

انواع پیش رس، تکدانه، صورتی، مشهدی ارقام کشت شده و قابل برداشت گیلاس در این منطقه است.

گیلاس مملو از آنتی اکسیدان و مواد مغذی و برای تنظیم فشار خون پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی مفید است /۳۰ درصد از این میوه‌ها حالا صادرات می‌شود و برداشت گیلاس تا پایان تیرماه در باغات مازندران ادامه دارد.

روایت بنیامین مرشدی از برداشت گیلاس:

<div id="video-display-embed-code_11216122"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4259726/11216122?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما