شناسهٔ خبر: 67182606 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مورایس: فساد؟ همه جا هست/ امیدوارم پرتغال قهرمان یورو شود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره پرونده فساد اخیر گفت: فکر نمی‌کنم فقط در ایران چنین چیزی وجود داشته باشد. در جاهای دیگر هم هست اما مهم عدالت است و مردم هم آن را دوست دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورایس در نشست خبری قبل از بازی سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: آخرین نشست خبری این فصل در اصفهان است. من بابت همه زحمات شما در این مدت تشکر می‌کنم. در مورد بازی باید بگویم که خوش شانس بودیم که قرعه به گونه‌ای افتاد که بتوانیم در خانه بازی کنیم.  ما باید برابر یک تیم خیلی خوب بازی کنیم و برای اینکه بتوانیم این تیم را شکست بدهیم، باید بهتر از اینها باشیم.

وی افزود: می‌دانید که این فصل بالا و پایین خیلی زیادی داشت. به همین دلیل ما آن تیم قوی‌ای که می‌توانستیم باشیم، نبودیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اهمیت بازی مقابل گل‌گهر تصریح کرد: بازیکنانم می‌دانند این بازی در مرحله نیمه نهایی جام حدفی برگزار می‌شود اما مانند یک فینال است و فقط یک تیم از بازی فردا می‌تواند در دیدار پایانی جام حذفی حضور پیدا کند. همان تیمی که برنده زمین است. پس نمی‌توانیم دنبال نتیجه دیگری باشیم،  چرا که باید برنده از زمین خارج شویم.

مورایس ادامه داد: باید امیدوار باشیم که بازیکنان ما در حداکثر توان  و بازدهی خودشان به عنوان یک تیم عمل کنند، چون اخیراً ساده نبود رفتارهایی که باید داشته باشیم را نشان بدهیم اما این، مسابقه‌ای است که به بهترین نحو برای آن آماده شده‌ایم. امیدوارم فردا بهترین روز برای ما باشد.  یک تیم دیگر از خودمان که بالا و پایین زیاد داشت و آن تیم هواداری ما است. می‌دانم که تمام این بالا و پایین‌ها یک مسئول دارد که من هستم. من آماده هر اتفاقی در آخر فصل هستم و آرزوی موفقیت برای همه دارم.

وی در مورد آخرین وضعیت بازیکنان ملی پوش سپاهان پیش از بازی گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: این قضیه در طول فصل هم وجود داشته و ما به آن عادت داریم. ما سعی می‌کنیم در بهترین شرایط به زمین برویم. فقط یک بازیکن (امید نورافکن) در دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان 70 دقیقه بازی کرد. به همین دلیل زمان بیشتری برای ریکاوری نسبت به بقیه بازیکنان نیاز دارد. به همین دلیل تلاش کردیم مدیریت کنیم که شرایط این بازیکن را برای بازی فردا آماده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد اینکه آیا عدم دعوت برخی بازیکنان سپاهان به تیم ملی روی روحیه و عملکرد آنها مقابل گل‌گهر تاثیرگذار است، گفت: در مورد فرشاد احمدزاده و میلاد زکی‌پور صحبتی نمی‌کنم، چون معمولاً جزو بازیکنانی نبودند که به تیم ملی دعوت شوند اما در مورد رامین رضاییان ناراحت شدم. قبل از اعلام لیست تیم ملی یکی از بهترین عملکردهایش را نشان داد و حتی در بازی آخر هت‌تریک کرد.

وی ادامه داد: این تصمیم برای من شگفت انگیز بود اما رامین یا هر بازیکن دیگری باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام بگذارد، چرا که ایشان بازیکنان را دعوت می‌کنند؛ اما فکر می‌کنم رضاییان بازیکن ارزشمندی است  و فکر نمی‌کنم وضعیت به همین شکل باقی بماند.

مورایس در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد افشای پرونده فساد در فوتبال ایران، اظهار داشت: نمی توانم چیزی در مورد این قضیه بگویم و فکر نمی‌کنم تاثیری داشته باشد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم؛ خوشحالم که نهادهای نظارتی کشور به این مسئله اهمیت می‌دهند.

«آیا برای شما عجیب نیست که  در بالاترین سطوح فوتبال ایران این مقدار فساد وجود دارد و به تازگی این موارد کشف شده است؟»  وی در واکنش به این سوال خبرنگار، گفت:  فکر نمی‌کنم فقط در ایران چنین چیزی وجود داشته باشد. در جاهای دیگر هم هست اما مهم عدالت است و مردم هم آن را دوست دارند. کل کشور باید به عدالت فکر کند. چنین قضیه‌هایی که شاهد آن هستیم نشان دهنده عدالت است و مشخص است که این کشور آینده‌دار خواهد بود اما این مشکلات و اتفاقات فقط در ایران نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا بابت بحث هواداری سوپرایز شده است، اظهار داشت:  نه دیگر واقعاً  سوپرایز نمی‌شوم، چون اتفاقاتی افتاده که از حد سوپرایز رد شده اما واضح است که سوپرایزهای منفی و مثبت وجود دارد. امیدوارم که فردا شاهد سوپرایزهای مثبتی باشیم.

مورایس در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، راجع پیش‌بینی قهرمان جام ملت‌های اروپا و احتمال قهرمانی پرتغال کشورش، گفت: پرتغال تیم ملی خوبی است و بازیکنان بسیار با کیفیتی دارد. آرزو می‌کنم قهرمان شود اما آن چیزی که وجود دارد بازیکنان پرتغال بیشتر باید روی تیم خودشان تمرکز کنند. چون این فصل خیلی صحبت از ستاره‌های تیم ما شد. تیم ملی پرتغال باید خیلی به قضیه اهمیت بدهد و تمرکز کند.

وی افزود:  تیم‌های خوب دیگری مثل فرانسه، انگلیس و حتی اسپانیا که تیم خیلی خوبی است اما انتظار جام ملت‌های جذابی را داریم. تنها چیزی که می تواند ما را سوپرایز کند، صعود تیمی به فینال است که در لیستی که گفتم نباشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد فاصله جام حذفی با لیگ برتر و طولانی شدن این مسابقات برای سپاهانی‌ها، گفت: فکر می‌کنم انتخاب این زمان برای نیمه‌نهایی بهترین راه حل مسئولان بوده است؛ به هر حال در این بین فیفا دی داشتیم و موضوع سانحه هواپیمای رئیس جمهور و شهادت ایشان اتفاق افتاد. با این شرایط، فکر می‌کنم زمان انتخاب شده، بهترین تصمیم بوده است. در این بین بازیکنان 4 تیم حاضر در جام حذفی قربانی شدند زیرا باید بیشتر در شرایط باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما