شناسهٔ خبر: 67182547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قناعت:خراسان جنوبی آمادگی لازم برای فعال کردن رشته پزشکی دانشگاه آزاد را دارد

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: استان خراسان جنوبی، آمادگی لازم برای فعال کردن رشته پزشکی دانشگاه آزاد را دارد. استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: استان خراسان جنوبی، آمادگی لازم برای فعال کردن رشته پزشکی دانشگاه آزاد را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان جنوبی ؛ جواد قناعت امروز پنجشنبه با تأکید بر این مطلب در دیدار اعضای کمیته ارزیابی بیرونی آموزش پزشکی وزارت بهداشت که به منظور بررسی زیرساخت های مهیا شده در دانشگاه آزاد اسلامی برای فعال کردن رشته پزشکی به خراسان جنوبی سفر کرده اند، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات ، امکانات و فضاهای مورد نیاز و تعامل بین بخشی صورت گرفته در همه حوزه ها نشان می دهد که استان برای تحقق این مهم آمادگی لازم را دارد. 

وی تصریح کرد: در شرایط موجود و به جهت اهمیت موضوع، خواسته دانشگاه آزاد درخصوص راه اندازی رشته پزشکی، مطالبه همه حوزه هاست و عزم و اراده استان بر راه اندازی این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

استاندار با اشاره به اقدامات قابل تحسین دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان، اظهار داشت: این اقدامات سبب شده ما به لحاظ سرانه تخت های بیمارستانی در مرکز استان ، شرایط مطلوبی داشته باشیم.

قناعت از زیرساخت های درمانی مهیا شده در سطح استان گفت و متذکر شد: مهمترین دغدغه ما در حوزه درمان در استان خراسان جنوبی، کمبود پزشک متخصص و در برخی مناطق پزشک عمومی است.

وی به رایزنی ها و پیگیری هایی اشاره کرد که در زمینه جبران این کاستی انجام گرفته و اظهار داشت: سال گذشته معاون درمان وزیر بهداشت به ما قول داد سهمیه استان در طرح توزیع پزشکان متخصص ویژه دیده شود اما ۶۰ پزشک متخصص به خراسان جنوبی آمدند.

به گفته وی؛ بهترین راهکار برای جبران این مشکل، استفاده از ظرفیت بومی در جذب دانشجویان پزشکی است.

استاندار با تأکید بر اینکه راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی از اقدامات زیربنایی مهم در استان است، گفت: با راه اندازی این رشته، درصد جذب دانشجو به ویژه دانشجویان بومی استان بالاتر می رود.

قناعت با اشاره به اینکه احتمال ماندگاری نیروهای بومی در استان، بیشتر است، ادامه داد: با فعال شدن این رشته، ما می توانیم این امید را داشته باشیم که تا چند سال آینده، مشکل کمبود پزشک استان حل می شود.

وی از زیرساخت هایی گفت که در محیط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برای راه اندازی رشته پزشکی فراهم شده و متذکر شد: راه اندازی رشته پزشکی، انتفاع دانشگاه و استان را به همراه دارد.

شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان همراه بود.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما