شناسهٔ خبر: 67182005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تاکیدات رهبر معظم انقلاب حجت ما برای شرکت در انتخابات - اکونیوز

اقتصاد ایران: زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: حجت موجه ما برای شرکت پرشور در انتخابات تاکیدات مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: امر مهم انتخابات را در پیش رو داریم و اگر معرفت، شناخت و بصیرت درست باشد، انسان حتماً در انتخابات شرکت و فرد اصلح را انتخاب خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: دشمن در این ایام، برای حضور مردم در انتخابات شبهه پراکنی می‌کند اما ما برای شرکت در انتخابات دلایل مختلف و حجت‌های موجه متعدد داریم که اولین حجت موجه ما، فرمایش مقام معظم رهبری است که از جایگاه رهبری حکیم و دلسوز اوضاع جامعه را رصد کرده و راه را به ما نشان می‌دهند و تاکید ایشان حضور پر شور در انتخابات است و حجت موجه دوم فرمایش امام خمینی (ره) هست که می‌گوید ببینید دشمن چه می‌گوید و شما برعکس آن عمل کنید.

وی بیان کرد: وجه دیگر این است که ما تجربه داریم و هر وقت شکوه حضور مردم بیشتر بود، دشمن ناامید شد، امنیت پایدار حاصل شد و رشد پیدا کردیم و استقلال ما حفظ شد و اگر ایرانی مقتدر می‌خواهیم که مسیر پیشرفت را دنبال کند باید با شور و نشاط در انتخابات شرکت کرده و کسی را انتخاب کنیم که بتواند مسیر نورانی خدمت به مردم و جامعه اسلامی را دنبال کند.

امام جمعه زاهدان گفت: در ماه ذی‌الحجه هستیم که از ماه‌های حرام و با برکت هست، دهه اول ذی‌الحجه به تعبیر قرآن کریم ایام معلومات و دارای ارزش ویژه است و کار خیر در این ایام ارزش مضاعف دارد و در دستورالعمل‌های مسائل اخلاقی گاهی طی چهل روز یک برنامه خاص عبادی دارند و از اول ماه ذی‌القعده شروع و به دهه اول ذی‌الحجه ختم می‌کنند.

محامی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو گفت: یکشنبه نهم ذی‌الحجه، روز عرفه و دوشنبه دهم ذی‌الحجه روز عید سعید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان و آغاز دهه امامت و ولایت است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: روز عرفه روز عرفان، معرفت و شناخت است تا اینکه انسان با خدای خود خلوت و راز و نیاز و مناجات داشته باشد و هر کس در حد خود با خداوند متعال ارتباط برقرار و به معرفت و شناخت خود نسبت به معبود بیفزاید.

وی تصریح کرد: عرفان و معرفت در اصول دین و توحید و خداشناسی هست و دامنه آن به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی هم می‌رسد و در مسائل سیاسی و اجتماعی هم نیازمند همین، عرفان، معرفت، شناخت درست و بصیرت هستیم.

وی افزود: این روزها حاجیان عمره خود را انجام و برای برگزاری مراسم حج تمتع آماده می‌شوند، حج امسال در موقعیتی است که رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به فلسطین حمله کرده و هر روز افراد زیادی از مردم کشته می‌شوند و لذا توصیه مقام معظم رهبری به حاجیان این بود که فرمودند: «حج همیشه برائت است اما امسال باید ویژه باشد» و اگر حاجی ما معرفت لازم را داشته باشد می‌داند که امسال باید فریاد رسای فلسطین در سرزمین وحی باشد و از استکبار جهانی اظهار برائت و اعلام انزجار کند و اگر حاجی این معرفت را داشته باشد، می‌داند که باید فریادگر مظلومیت فلسطینیان در سرزمین وحی باشد، اما اگر شناخت، معرفت و بصیرت و معرفت وجود نداشته باشد انسان به گمراهی می‌افتد و به دنبال خیرخواهی برای اسرائیل خواهد بود که هم خیر فلسطینیان را بخواهیم و هم خیر اسرائیل را و خیر در این است که با هم دعوا نکنند.

امام جمعه زاهدان گفت: اسرائیل یک غده سرطانی هست و باید این غده سرطانی از دست برود و اگر انسان معرفت و بصیرت و شناخت درست را داشته باشد می‌داند در موقعیتی که جمعی از مردم مسلمان نیاز به کمک و حمایت داشته باشند وظیفه چیست و چه باید کرد.

محامی گفت: اگر این معرفت و بصیرت وجود داشته باشد، به هر نحوی که هست کشورهای اسلامی باید از این مردم مظلوم حمایت کنند اما برخی دولت‌ها سکوت و علیرغم ادعای مسلمانی هنوز رابطه با اسرائیل را دارند و او را تأمین می‌کنند و حتی برخی از افراد هم خیرخواهانه پیشنهاد مذاکره می‌دهند که بروید با اسرائیل مذاکره کنید تا دچار مشکل نباشید.

برچسب‌ها:

نظر شما