شناسهٔ خبر: 67181859 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

علوی: بحث رشوه گرفتن رئیس فدراسیون فوتبال خارج از واقعیت بود... -

اقتصاد ایران: مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: بحث رشوه گرفتن رئیس فدراسیون فوتبال خارج از واقعیت بود و مطلبی نبود که فدراسیون تکذیب کند.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیرمهدی علوی درباره اولین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها اظهار داشت: در ابتدا باید برای اردشیر لارودی پیشکسوت ارزنده عرصه رسانه و فوتبال آرزوی سلامتی داشته باشیم. روز گذشته وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون از او عیادت کردند و صبح امروز (جمعه) هم ایشان عمل جراحی داشت. امیدوارم آقای لارودی به سلامتی کامل بازگردد تا جامعه فوتبال و رسانه‌های ورزشی، همچنان از حضور ایشان بهره‌مند شوند.

وی افزود: این جلسه با تأکید ریاست فدراسیون فوتبال، چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و به‌صورت کلی برنامه‌ریزی بر این است که روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای فصل آینده لیگ برتر با شدت و قدرت بسیار بالایی انجام شود. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان و حسین طلا، ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همکارانش در این زمینه پیشگام بودند و در جلسه اخیر هم حضور داشتند. مباحث متعددی مطرح شد و تک تک ورزشگاه‌ها مطابق با بیش از 30 الزام فیفا و AFC مورد بررسی قرار گرفت. تمام موارد درباره راه‌های ورودی به ورزشگاه‌ها، جایگاه رسانه‌ها، میکسدزون، رختکن‌ها، جایگاه تماشاگران و ... ارزیابی شد تا جایگاه هر فرد و نحوه بلیت‌فروشی الکترونیکی هم مشخص باشد. خیلی واضح است برخی ورزشگاه‌ها امکان دارد برای فصل آینده در شرایط مطلوب میزبانی قرار نگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به سفر ناظران AFC به ایران برای بررسی ورزشگاه‌ها گفت: امیدواریم تلاش دسته جمعی فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، شرکت توسعه و سازمان لیگ که حیدر بهاروند ریاست این سازمان به شکل ویژه‌ای روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها تأکید و در حال برنامه‌ریزی است، به سمتی برود که لیگ جدید در زمینه سخت‌افزاری با شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به گذشته انجام شود.

علوی در مورد اینکه ممکن است برخی ورزشگاه‌ها‌ مثل ورزشگاه پاس قوامین از چرخه لیگ برتر خارج شوند، توضیح داد: در هفته پیش رو نشست‌های زیادی در این زمینه با مدیران عامل باشگاه‌ها و رئیس هیئت استانی که باشگاه در آن فعال است، برگزار می‌شود تا شرایط و ویژگی‌های بررسی شود. نواقص هر استادیوم روز گذشته به باشگاه‌ها ابلاغ شد و موضوع اصلی این است که باید تقویم آماده‌سازی هر استادیوم به اطلاع سازمان لیگ برسد. درمورد ورزشگاه پاس قوامین نیز با توجه به این الزامات، امکان تجدیدنظر دارد و باید مورد بررسی و ترمیم مجدد قرار بگیرد‌.

وی راجع به آخرین وضعیت پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان با توجه به اظهارات اخیر یکی از اعضای کمیته انضباطی تصریح کرد: به‌صورت کلی آنچه فدراسیون فوتبال بر آن تأکید داشته همکاری تنگاتنگ با مراجه ذی‌ربط و مقامات قضایی ذی‌صلاح است که همچنان این روند ادامه دارد. از دوستان در حوزه‌های مرتبط برای پیگیری موضوع تشکر می‌کنیم و حتماً هر اطلاعاتی بیش از آنچه دوستان پیگیری می‌کنند وجود داشته باشد، به استحضار می‌رسانیم. با کمک فدراسیون ان‌شاءالله همه این اتفاقات در جهت سالم‌سازی هرچه بیشتر فوتبال باشد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به بیانات دادگستری محترم کرمان و مسئولان مرتبط در این حوزه، به‌صورت روشن و شفاف در این زمینه صحبت شده و طبیعی است در این فضا امکان دارد مسائل غبارآلود مطرح شود. بهتر است اجازه بدهیم مقام رسمی مرتبط با پرونده، تصمیمات خود را در این زمینه اعلام کند و همه هم به آن احترام می‌گذارند. باید از هرگونه گمانه‌زنی بیش از آنچه در روزهای اخیر در ارتباط با افراد مختلف رخ داده جلوگیری شود.

علوی با اشاره به اظهارات اخیر ریاست کمیته انضباطی تصریح کرد: او امروز صحبتی داشت مبنی بر اینکه شأن و آبروی افراد حائز اهمیت است و اصل هم بر برائت است. مقام قضایی نیز مرجع صالح برای رسیدگی به این مباحث است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نهاد قضایی اطلاعات جدیدی را در اختیار فدراسیون قرار داده است یا نه، گفت: این موضوع در کمیته اخلاق هم مفتوح به رسیدگی است. در همین زمینه پرونده‌ای تشکیل و جلساتی گذاشته شده است که اهالی رسانه از آن خبر دارند. در ادامه روند آغاز شده، اگر نیاز به کمک‌های بیشتر باشد فدراسیون فوتبال در کنار مرجع قضایی خواهد بود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به شایعه یکی از رسانه‌های معاند در مورد پرداخت 200 سکه توسط یکی از باشگاه‌های صنعتی به ریاست فدراسیون تأکید کرد: رسانه‌ای که به این شکل فعالیت می‌کند، تکلیفش مشخص و اظهارات مقام محترم قضایی هم درباره این مسائل روشن است. این مبحث خارج از واقعیت بود و نکته خاصی هم نبود که فدراسیون به تکذیبش اقدام کند.

علوی در مورد اینکه احساس می‌کند چه زمانی تکلیف این پرونده مشخص خواهد شد تا دیگر شاهد این همه گمانه‌زنی نباشیم، گفت: به این سؤال باید مقام قضایی پاسخ بدهد چرا که نیاز است تحقیقات کامل و مسائل کامل روشن شود.

انتهای پیام/

نظر شما