شناسهٔ خبر: 67181708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:

آبادی هر کشوری روی دوم سکه امنیت و اقتدار است

سردار «مهدی‌نژاد» گفت: آبادی هر کشوری روی دوم سکه امنیت و اقتدار است. کشوری که آباد نباشد امنیت و اقتدارش زیر سوال می‌رود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح در بازدید از نمایشگاه آباد ایران که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود، اظهار داشت: آبادی هر کشوری روی دوم سکه امنیت و اقتدار است. کشوری که آباد نباشد، امنیت و اقتدارش زیر سوال می‌رود. ما نیز به عنوان نیرو‌های مسلح حامیان درجه یک آبادی کشور هستیم و به شهادت سال‌های گذشته طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی توسط قرارگاه‌های نیرو‌های مسلح انجام شد.

آبادی هر کشوری روی دوم سکه امنیت و اقتدار است

سردار مهدی‌نژاد نوری افزود: در همین راستا از طرحی که معاونت علمی ابتکار عمل آن را در دست گرفته است حمایت کامل کرده و درخواست داریم تا به صورت دقیق مشخص شود، همه ارکان جامعه در این زمینه چه وظیفه‌ای بر عهده دارند. در این صورت عمران و آبادی در کشور شتاب بیشتری گرفته و مردم به ویژه طبقات کمتر برخوردار، بیشتر از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه شتاب گرفتن عمران و آبادی در کشور سبب می‌شود تا مهاجرت معکوسی به سمت روستا‌ها و مناطق با جمعیت کمتر اتفاق بیفتد که از نظر راهبردی به سود کشور است، اعلام کرد: در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست داریم تا طرح و برنامه‌اش را مشخص کند که به عنوان مثال، نیرو‌های مسلح در بخش‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ارتش و فراجا چه کمکی می‌توانند انجام دهند تا زیست بوم مورد نظر شکل بگیرد و شاهد شکوفایی در این عرصه باشیم.

معاون «عتف» ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه انتظاری از رئیس جمهور آینده به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی دارید؟ گفت: در حال حاضر و با توجه به خط مشی‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، هر ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که اولویت ما مسائل اقتصادی است، چرا که اقتصاد یکی از محور‌های اصلی اقتدار و همبستگی ملی است، بنابراین مشکلات در حوزه اقتصادی باید برطرف شود.

سردار مهدی‌نژاد با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در امور مرتبط با نیرو‌های مسلح نیز تاثیر مثبت خواهد داشت، ادامه داد: هر قدر پیشرفت در حوزه اقتصادی شکل بگیرد، مسائل مرتبط با هزینه‌های امنیتی نیز در کشور کاهش پیدا خواهد کرد و اقتدار ما را در دنیا ارتقاء می‌دهد؛ بنابراین در درجه نخست انتظار ما این است که هر رئیس جمهوری که مردم انتخاب کردند -همانطور که توسط کاندیدا‌ها نیز اعلام شد- تمرکز بالایی روی مسائل اقتصادی داشته باشند.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: مسئله مهم دیگر که به حوزه اقتصاد نیز کمک می‌کند، توجه ویژه به علوم و فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، کوانتوم، نانو تکنولوژی و ... است چرا که از سویی اقتصاد کشور را در سطح جهانی رقابتی می‌کند و از سوی دیگر خدمات مناسبی به مردم ارائه می‌دهد و وضعیت معیشتی، محیطی و اجتماعی آنها را ارتقاء خواهد بخشید.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما