شناسهٔ خبر: 67181656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سردار کوثری:

حاج رضا چراغی لرزه بر اندام ارتش حزب بعث انداخت/ انتخاب رئیس جمهور با الهام گیری از این شهید باشد

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: حاج رضا چراغی در ۲۶ سالگی فرمانده لشگری شد که لرزه بر اندام ارتش حزب بعث انداخت

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی، سردار اسماعیل کوثری، پیش از ظهر جمعه در آئین بزرگداشت و رونمایی از یادمان سردار حاج رضا چراغی، فرمانده لشگر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص) که در روستای ستق ساوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: شهدا ادامه دهنده راه شهدای دشت کربلا و گوش به فرمام ولی امر خود بودند و با پیروی از ولایت در مسیر ارزشمند گان نهادند.

وی با اشاره به اینکه سردار چراغی به اتفاق حاج رضا دستواره آمدند تا ولی امر خود را یاری کنند و با این نگاه وارد سپاه شدند، افزود: حاج رضا چراغی در ۲۶ سالگی  فرمانده لشگری شد که لرزه بر اندام ارتش حزب بعث انداخت.


این مقام مسئول اظهار داشت: ابرقدرت غرب نابود شده و ابرقدرت شرق رو به نابودی است و اینها به برکت حرکت بزرگ مردی است که یکه و تنها بر طاغوت خروشید و همین موضوع باعث شد که در ۴۵ سال گذشته دنیا، تحولات بسیاری رخ دهد.

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله(ص) اظهار داشت: این تحولات گسترده برگرفته از قدرت نهضت امام است و اکنون باید از کسانی که امام را یاری کردند، یاد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج رضا چراغی در ۲۶ سالگی فرمانده لشگری شد که لرزه بر اندام ارتش حزب بعث می‌انداخت ، اظهار داشت: آنها می‌دانستند که برای چه منظوری لباس سپاه را پوشیده‌اند و با همت بلند در صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حاج رضا چراغی در کنار سایر همرزمان خود لشکری آموزش  و تشکیل داده و طی یک عملیات در عرض ۴۳ روز، ۹۶ قبضه توپ عراقی را با تمام تجهیزات به غنیمت گرفتند‌، گفت: باید اذعان کرد این عملیات در دنیا بی‌نظیر است چرا که با خدا معامله کرده بودند.

وی گفت: زمانی  این جمع عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس را به فاصله یک ماه انجام دادند و بیش از  ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از کشور را از دست دشمن خارج کردند.

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه اینها انسان‌هایی بودند که در آشکار و پنهان با خدا یکی بوده و با خدا معامله کرده بودند، گفت: تمام زندگی این دلاورمردان برای خدا بود چرا که در مسیر خدا ثابت قدم بودند و خدا هم وعده یاری به آنها داده بود و به این دلیل است که امروزه در غزه نمی‌توانند حریف آنها شوند، زیرا از شهیدانی چون چراغی الگو گرفته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیانت اعراب در سال ۶۱ در مقابله با اسرائیل، ادامه داد: حاج احمد و یارانش در آن سال به سمت سوریه حرکت کرد تا اسرائیل را از لبنان بیرون کند و  زمانی که امام راحل، جمله راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان کرد، شهید همت‌ها شکل گرفتند. 


وی با بیان اینکه شهید چراغی از یک روستا برخاسته و باعث افتخار آن روستا شد، گفت: سردار چراغی با وجود آسیب دیدن، باز هم با عصا به جبهه بازگشت و محجوبیت شهید چراغی به گونه ای بود که حتی حاضر نبود در جمع سخنرانی کند تا او را بشناسند.


سردار کوثری گفت: ما با الهام گیری از این شهید باید به گونه‌ای دست به انتخاب رئیس جمهوری مانند آیت‌الله رییسی بزنیم که قلب‌ها را تسخیر کرده و با اعمال خود، کارها را آسان کرده و مشکلات را برطرف کند.

نظر شما